|
کدخبر: 174371

چند ساعت در طول شبانه روز بخوابیم؟

خواب به اندازه کافی چند ساعت است؟میزان طبیعی و نرمال خواب چقدر است؟نوزادان بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت ، پیش دبستانی ها بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت، بچه های سنین مدرسه و نوجوان ها حداقل ۹ ساعت در شبانه روز باید بخوابند

خواب شبانه در صورتی که به مقدار کافی باشد در درک مطالب اثر بیشتری می‌گذارد مخصوصاً برای دانشجویان که نیاز به خواب شبانه کافی دارند.

 دانشجویان معمولاً با یک خواب خوب شبانه که همراه با آرامش باشد در تحصیلات خود موفق‌تر هستند.

مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه KULeuven و UGent بر روی ۶۲۱ دانشجوی سال اول دانشگاه انجام شد و کیفیت خواب آنها مورد بررسی قرار گرفت؛ محققان به این نتیجه رسیدند که خواب دانشجویان دقیقاً با نتایج آزمون مرتبط است.

«استین بارت» می‌گوید: به نظر می‌رسد مقدار ساعت خواب شب تاثیر قابل توجهی در عملکرد دانشجویان دارد و به طور متوسط ۶ تا ۷ ساعت خواب موجب عملکرد بهتری در امتحانات می‌شود؛ اما حدود ۳۰ درصد از دانشجویان مورد مطالعه که کم می‌خوابیدند با امتیاز کم سقوط کردند؛ همچنین باید بدانیم به طور طبیعی مقدار خواب در فردی با فرد دیگر متفاوت است.

محققان در مطالعات قبلی نیز به این نتیجه رسیدند که خواب ضروری است علاوه بر این خواب خوب و به مقدار کافی شب، باعث درک بهتر می‌شود؛ بنابراین خواب کافی شبانه بسیار مفید است.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها