|
کدخبر: 169165

بهترین زمان مصرف اسید هیومیک چه زمانی است ؟

اسید هیومیک

اسید هیومیک‌ در واقع یک نوع کود بسیار مغذی برای انواع گل، گیاه، درختان و کشاورزی است که از بقایای تجزیه شده برخی مواد ارگانیک، به دست می‌آید و انواع مختلفی دارد. اسید هیومیک به طور طبیعی در چرخه زندگی؛ رودها، خاک و اقیانوس وجود دارد و در طول تاریخ، افراد به خصوص کشاورزان برای تولید محصولات و گیاهان سالم‌تر از آن استفاده کرده‌اند.

در حال حاضر نیز؛ محصولات اسید هیومیک در بازار بسیار زیاد شده است اما باید توجه داشته باشید که همه آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با شرایط یکسان تولید نشده‌اند. از این رو بهتر است حتما از یک شرکت معتبر کودهای مورد نیازتان را خریداری کنید.

معمولا افرادی که این کود بی‌نظیر را برای رسیدگی و تقویت گل و گیاهان‌شان انتخاب می‌کنند؛ باید علاوه بر کیفیت محصول و شرکت تولید کننده معتبر، به برخی نکات مهم توجه داشته باشند و بدانند که بهترین زمان برای مصرف اسید هیومیک چه موقعی است. به همین علت اگر می‌خواهید بیشتر با این موارد آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله جذاب ما را همراهی کنید.

مصرف- اسید -هیومیک-۱

نکات مهم و موثر در انتخاب بهترین زمان مصرف اسید هیومیک

دقت داشته باشید که اسید هیومیک باید از با کیفیت بالا، فولویک و غلظت لازم برخوردار باشد. معمولا برخی شرکت‌های تولید کننده؛ بر روی برچسب محصول‌شان این موارد و ویژگی‌ها را اعلام می‌کنند. البته با توجه به برخی مطالعات انجام شده می‌توان گفت؛ در حال حاضر بیش از٪۵۰ از محصولاتی که در بازار وجود دارند؛ این اصل مهم را در نظر نمی‌گیرند و خصوصیات مهم را بر روی محصول ذکر نمی‌کنند.

در برخی از مواقع این امر می‌تواند به آزمایشات مختلفی مربوط شود که در شرکت‌های  مختلف یا کشورهای مختلف، استفاده می‌شود. از این رو، بیشترین نگرانی افراد به خاطر این است که قسمت زیادی از محصولاتی که به همراه برچسب غلظت اعلام شده‌اند، دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نبوده است و بدون توجه به آزمایش مورد استفاده، هرگز نمی‌توانستند به محتوای اعلام شده خود برسند، به همین علت باید بهترین زمان مصرف  و خرید اسید هیومیک با تحقیقات و مطالعات بیشتری انجام شود.

فراموش نکنید که یک محصول با کیفیت عالی؛ تنها ٪۱۰۰ از محلول را در بر می‌گیرد، تا از مسدود شدن فیلترها و قطره چکان‌ها، خودداری کند.‌ اما تقریبا از هر ۳ محصول؛ ۱ مورد آن حاوی مقادیر زیادی از ذرات ریز محلول است که می‌تواند تجهیزات آبیاری را به راحتی مسدود کند.

به طور کلی نیز ۳ نوع اصلی از محصولات نامحلول را بررسی کرده‌اند که شامل؛ مواد اولیه میکرونیزه، اسیدهای هیومیک رسوب داده شده که در حین ذخیره سازی نامحلول شده‌اند و بقایای ماده اولیه که پس از پردازش باقی مانده است، می‌شوند.

اغلب محصولات با کیفیت؛ برای جلوگیری از رسوب اسیدهای هیومیک، در طول فرایند ذخیره سازی و فصل‌های مختلف طراحی شده‌اند. در هنگام خرید اسید هیومیک توجه داشته باشید؛ اکثر اسیدهای هیومیک با کیفیت بالا نباید حاوی مواد باقی مانده و یا مواد خام باشند تا بتوانند خطر انسداد را به حداقل برسانند و کارایی عالی داشته باشند.

معمولا در بعضی موارد؛ زمانی که ذرات نامحلول محصول از بین می‌روند، اسیدهای حلال کمی باقی می‌مانند و این امر نشان می‌دهد که از لئوناردیت میکرونیزه شده یا سایر مواد میکرونیزه تصفیه نشده یا غیر تصفیه شده در محصول استفاده شده است. در نتیجه می‌توان گفت؛ اسیدهای هومیک در این محصولات خاص، احتمالاً برای مدت طولانی در خاک یا در گیاهان وجود نداشته است، در همین راستا انتخاب بهترین زمان مصرف اسید هیومیک شوک امری ضروری و مهم است.

بهتر است بدانید؛ یک محصول با کیفیت بالا که به صورت محلول برای عملکرد فوری هنگام استفاده در خاک در اختیار شما قرار می‌گیرد، کاملاً تصفیه می‌شود. البته با وجود بسیاری از منابع اسیدهای هومیک، که اکنون در بازار موجود است، یک محصول اسید هومیک با کیفیت بالا، باید از منابع طبیعی اسیدهای هیومیک، تهیه شده باشند. در یک سطح ساده‌تر، PH محصول مایع اسید هیومیک در حالی که هنوز داخل بطری قرار داشته باشد، می‌تواند برخی از موارد مفید را نشان دهد. برای مثال؛ یک محصول خالص اسید هومیک فولویک اسید با نسبت بالای اسیدهای هومیک به طور معمول PH نزدیک به ۱۱خواهد داشت. یا این که محصولات دارای اسید فولویک؛ معمولاً دارای PH در حدود PH ۶ – ۷ خواهند بود. همچنین محصولی با نسبت مساوی اسیدهای هومیک و فولویک اغلب دارای PH حدود ۹ است.

البته در نظر داشته باشید که این فقط یک تست نشانگر است و pH می‌تواند تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار بگیرد. بنابراین می‌توان گفت؛ این روش به خودی خود کیفیت را نشان نمی‌دهد. همچنین این شاخص‌ها می‌توانند برای تولید کنندگان و یا توزیع کنندگان؛ هنگام بررسی محصولات در کنار یکدیگر مفید باشند و یک PH متر بدون هیچ زحمتی، با هزینه کم تنها چیزی است که حتما باید در این گونه موارد استفاده گردد. به عنوان مثال؛ برای انتخاب بهترین زمان مصرف اسید هیومیک، اگر کالایی نسبت اسیدهای هومیک به اسیدهای فولویک را بسیار زیاد ادعا کند، اما PH ۸ باشد، یعنی اطلاعات متناقض است، چون همان طور که در قبل گفته شد؛ یک محصول بسیار زیاد در اسیدهای هومیک باید PH نزدیک به ۱۱داشته باشد.

 

-۲مصرف- اسید- هیومیک

موارد قابل توجه در انتخاب بهترین زمان مصرف اسید هیومیک

بهتر است بدانید که رنگ اسید هیومیک؛ متمایل به سیاه است و در حالی که اسیدهای فولویک اغلب قهوه ای هستند. به همین علت حین خرید کود گیاهان آپارتمانی به رنگ آن دقت کنید تا اشتباه یک کود دیگر را نخرید. فراموش نکنید که یک محصول با کیفیت بالا و غنی شده از اسیدهای هومیک؛ معمولاً دارای رنگ مشکی قوی است و می‌توان گفت که تقریبا بیش از ۱۰نوع از آن در بازار وجود دارد.

یکی از بهترین و دقیق ترین آزمایش‌های کیفی که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل کمیت و کیفیت نظری اسیدهای فولویک هومیک مورد استفاده قرار گیرد؛ طیف سنجی جرمی کروماتوگرافی گاز تجزیه در اثر حرارت است. انتخاب بهترین زمان مصرف اسید هیومیک نشان دهنده، بهترین کیفیت اسیدهای هومیک و فولویک و بررسی عملکرد آن‌ها در این زمینه است. معمولا اسیدهای هیومیک و اسیدهای فولویک؛ نتایج متفاوتی در خاک یا گیاهان دارند که مقاومت آن‌ها در هر یک متفاوت است. دانستن نقاط قوت نسبی هر یک از این کودها؛ به تولید کنندگان و توزیع کنندگان این اجازه را می‌دهد که گزینه‌ای را انتخاب کنند که متناسب با نیازهای خاص زراعی شان باشد.

انوع مختلف اسیدهای هیومیک؛ به طور معمول در بهبود خاک و ریشه بسیار موثر هستند و می‌توانید آن‌ها را به صورت مستقیم، محلول پاشی، به همراه خاک رس و یا حاصل خیز روی خاک، استفاده کنید. همان طور که متوجه شدید؛ اسید هیومیک مزایای بسیار زیادی دارد و امروزه از آن در موارد مختلفی استفاده می‌کنند، اما در هر جایی نمی‌توان یک جنس مرغوب را تهیه کرد.

پیشنهاد ما

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع مختلف اسید‌ هیومیک به سایت ایرانکود مراجعه کنید  که مرجعی معتبر برای خرید انواع کودهای آلی بوده و به راحتی و با بهترین کیفیت ممکن و قیمت مناسب، خریداری نمایید. این شرکت با تولید کودهای مرغوب و باکیفیت؛ توانسته است توجه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند و به عنوان یک شرکت موفق، فعالیت خود را ادامه دهد.

ارسال نظر