|
کدخبر: 169072

این ویتامین ها روی پوست معجزه می کند

مهم‌ترین محصولات و ویتامین‌ها برای پوست صورت عبارتند از آ، ای، سی و ب. پزشکان خوردن محصولاتی را که حاوی این ویتامین‌ها هستند برای بدن توصیه می‌کنند.

سبک زندگی این ویتامین ها روی پوست معجزه می کند

مارینا شستووا متخصص زیبایی در کلینیک زیبایی و سلامت اعلام کرد که پوست تمیز و درخشان نتیجه یک رژیم مناسب است که در آن ویتامین‌های A، E، C و B باید وجود داشته باشد.

این متخصص می‌گوید: "ویتامین سی تأثیر مثبتی بر دیواره عروق دارد، بنابراین باید در رژیم غذایی مویز، لیمو، پرتقال، انگور فرنگی و اسفناج را بگنجانید. ویتامین E مهم است - آنتی‌اکسیدانی که باعث تجدید سلول می‌شود: ویتامین‌ای در آووکادو و کلم بروکلی وجود دارد. ویتامین A نیز یک آنتی‌اکسیدان است و مقدار زیادی از آن در سیب‌زمینی، هویج، انبه وجود دارد. گندم سیاه منبع ارزشمند ویتامین‌های گروه B است. "

به یاد بیاورید که کمبود ویتامین B می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، ایجاد لکه‌های تیره، ترک در گوشه‌های دهان و التهاب لب شود.

یشترین ویتامین E در بادام خشک، دانه کاج، فندق و تخمه آفتابگردان وجود دارد. ویتامین‌های فوق‌العاده در آجیل‌ها غنی از ویتامین‌های گروه B، به‌خصوص B۱ و B۶ هستند و همچنین دارای غلظت بالایی از مس، فسفر، منیزیم، منگنز و سلنیوم هستند. بادام به طور کلی از ترکیب ویتامین و مواد معدنی یکسان، با محتوای بالای ویتامین B۲ متمایز می‌شود و دانه کاج سرشار از ویتامین A نیز است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر