|
کدخبر: 166865

گوشت شتر چه خاصیت هایی دارد؟

مهم‌ترین خواص گوشت شتر بهبود درد مفاصل، کاهش وزن و جلوگیری از بیماری قلبی هست.

سبک زندگی گوشت شتر چه خاصیت هایی دارد؟

قدیمی‌ها معتقدند که مصرف گوشت شتر در زمستان سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌ها تقویت می‌کند. امروزه هم مصرف گوشت شتر در خیلی از خانواده‌ها رواج دارد. شتر منبع خوبی برای تأمین گوشت و شیر هست. البته نرخ این گوشت هم متأثر از افزایش قیمت‌ها رشد قابل‌توجهی داشته است. آخرین نرخ گوشت شتر در مراکز عرضه حدوداً کیلویی ۵۵ هزار تومان هست.

 نکته مهم این‌که شیر شتر ویتامین C بیشتری نسبت به شیر گاو دارد. پزشکان نیز گوشت شتر را از گوشت گاو و گوسفند برای بدن مفیدتر می‌دانند، به این علت که چربی کمتری دارد. در نتیجه مصرف این گوشت برای بیماران دیابتی، کبد چرب و قلبی مفید هست.

همچنین مصرف این گوشت به کهنسالان نیز توصیه می‌شود زیرا گوشت شتر سرشار از کلسیم و فسفر هست که برای مفاصل کهنسالان معجزه‌گر هست. نکته جالب طمع خوب این گوشت هست که منجر به ترشح شیره معده و جذب سریع آن در بدن می‌شود.

خواص گوشت شتر

چند خاصیت گوشت شتر را برای شما ذکر کردیم اما در ادامه بررسی دقیق‌تری خواهیم داشت.

پیشگیری از سرطان

گوشت شتر به واسطه اسیدهای چرب غیر اشباع  نقش مهمی در پیش‌گیری از سرطان دارد.

سرشار از ویتامین‌ها

در ابتدای این متن اشاره به ویتامین C در گوشت شتر کردیم اما جالب بدونید که این گوشت سرشار از ویتامین A، B و آهن نیز هست.

فاقد مواد هورمونی

به واسطه پروش محدود این حیوان در طبیعت گوشت شتر فاقد مواد هورمونی هست. این موضوع خاصیت و ارزش گوشت شتر را بیشتر می‌کند.

گوشت شتر درمانگری عالی

گوشت شتر در درمان بیماری‌های گوناگون تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. این گوشت در درمان تب فصلی، درد سیاتیک، تقویت بینایی، درد بواسیر، آسم، فشارخون و درد شانه مؤثر هست. همچنین برای افرادی که درگیر چاقی هستند نیز مناسب هست. به این دلیل که کمک به کاهش وزن می‌کند. در نهایت هم به زنان باردار توصیه می‌شود زیرا برای رشد جنین مفید هست و از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند.

نمودار تغذیه‌ای گوشت شتر

در ۱ کیلوگرم گوشت شتر مواد مغذی متفاوتی موجود هست که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

  •  کالری: ۱۰۰۰
  •  کربوهیدرات: ۰٪
  •  چربی: ۹ گرم
  •  پروتئین: ۲۱۳ گرم

ارزش غذایی موجود در گوشت شتر از سایر گوشت‌ها بیشتر هست و بهتر که در سراسر جهان عرضه شود. به واسطه توصیه‌های دینی مصرف این گوشت در میان مسلمانان بیشتر است.

مضرات گوشت شتر

با توجه به مطالب ذکر شده احتمالاً این سؤال پیش می‌آید که آیا گوشت شتر ضرر هم دارد؟ باید به این نکته باید اشاره کرد که کوهان شتر چربی زیادی دارد و برای افرادی که درگیر بیماری قلبی و عروقی هستند، توصیه نمی‌شود.

طبع گوشت شتر

اگر علاقه‌مند به طبع سنتی هستید، حتماً این سؤال برای شما پیش می‌آید که طبع گوشت شتر چیست؟ در پاسخ باید بگوییم طبع این گوشت گرم و خشک هست. در نتیجه بهتر با روغن زیتون، نمک، شوید، فلفل، سرکه و زیره پخته شود. توصیه آخر ما این هست که مصرف گوشت شتر را در فصل سرما از دست ندهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها