|
کدخبر: 137597

درمان لک و پیس با چند روش ساده

بیماری پوستی برص (پیسی یا ویتیلیگو) به دلیل از بین رفتن رنگدانه های پوست ایجاد می شود. در این بیماری قسمتی از پوست به طور کامل رنگ خود را از دست می دهد و به رنگ سفید بی روح می شود. درمان لک و پیس با طب سنتی در همان مراحل اولیه قابل انجام است. در مراحلی که این بیماری به حد شدید می رسد، تنها راه آن درمان های پزشکی است.

برای درمان پیسی چه باید کرد؟

برای برطرف کردن برص یا پیسی می توانید به راحتی در خانه و با طب سنتی این بیماری را برطرف کنید. از جمله روش های درمانی این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغذیه و درمان پیسی در طب سنتی

از نظر متخصصان پوست و مو مهم ترین عامل ایجاد بیماری پوستی، استرس و اضطراب است. مصرف برخی از خوراکی ها که به کاهش استرس کمک کند، باعث درمان این بیماری می شود. اولین قدم برای درمان لک و پیس با طب سنتی اصلاح تغذیه است. زیرا در ابتدا باید وضعیت گوارشی و ذائقه اصلاح شود.سپس باید با کمک داروهای گیاهی این بیماری را درمان کنید. به طوری که به مدت ۳ ماه بعد، رنگدانه های پوست به حالت نرمال باز می گردد. اگر روش طب سنتی برای درمان بیماری پوستی برص به نتیجه نرسد، آن وقت می توان نتیجه گرفت که باید به سراغ پزشکی جدید بروید.

یک علت بیماری پوستی برص مصرف غذاهای سرد است. ماست، دوغ و ماهی هر سه غذایی سرد هستند که مصرف آن ها با هم باعث پیسی و از بین رفتن رنگدانه های پوست می شود. حتی گفته می شود اگر ناهار و شام را دیرتر از ساعات های نرمال روز میل کنید، باعث ایجاد این بیماری می شود.

خوردن غذاهای گرم می تواند این بیماری را در مدت کوتاه تری درمان کند.

ورزش برای درمان پیسی

یک راه درمان پیسی در طب سنتی انجام ورزش روزانه است. زیرا ورزش باعث تعریق بدن می شود. وقتی مواد و عوامل بیماری زا از راه منافذ پوست دفع می شوند، در واقع راه برای درمان بیماری پیسی باز می شود. در طی روز با یک پیاده روی ساده می توانید این بیماری را سریع تر درمان کنید. برای مثال یک پیاده روی ۲۰ دقیقه ای در طی روز در درمان این بیماری تاثیر زیادی دارد.

خواب کافی برای بیماری پوستی برص

یکی دیگر از راه های درمان بیماری برص در طب سنتی داشتن خواب کافی است. زیرا خواب باعث کاهش استرس و اضطراب می شود. متاسفانه بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، خیلی زود استرسی می شوند. در نتیجه تنظیم خوابشان به هم می خورد. این موضوع متقابلا بر روی بیماری تاثیر منفی می گذرد. استرس و اضطراب و کم خوابی باعث تشدید برص می شود.

مصرف فالوده سیب

یکی از غذاهای درمان لک و پیس با طب سنتی مصرف فالوده سیب است. برای درست کردن این فالوده یک سیب را رنده کرده و همراه با عسل، گلاب و عرق بیدمشک مصرف کنید. بعد از یک ماه شاهد درمان ضایعات پوستی خود خواهید بود. این ماده خوراکی طبع گرم دارد و باعث برگشتن رنگدانه های پوست می شود.

مصرف انار شیرین

یکی از راه های درمان بیماری پوستی برص طب سنتی خوردن انار شیرین است. در فصل سرد و خشک پاییز احتمال ابتلا به برص یا پیسی بیشتر می شود. انار شیرین باعث تقویت کبد شده و بیماری پوستی را درمان می کند. یکی از دلایل ابتلا به برص پوستی، ضعیف بودن کبد است. روزانه مصرف یک قاشق رب انار هم می تواند به درمان این بیماری کمک زیادی کند.

درمان برص با سیر

سیر ماده ای گرم است که اگر به مدت زمان یک ماه هر روز آن را مصرف کنید، احتمال از بین رفتن سردی بدن زیاد می شود. حتی اگر به خوردن سیر هم علاقه ای ندارید، می توانید خود سیر را به دو نیم کرده و آن را مستقیم روی قسمت برص بزنید. در ابتدا کمی سوزش را احساس می کنید. تکرار این کار باعث تحریک پوست شده و به درمان بیماری پوستی پیسی کمک می کند.

خوردن غذاهای گوشتی

گوشت گوسفند طبع گرمی دارد و به دلیل خونسازی و ذخیره آهن در بدن می تواند به درمان ویتیلیگو کمک کند. گاهی کم خونی باعث بوجود آمدن این بیماری می شود. گوشت و نخود کوبیده هر دو باعث افزایش آهن خون می شود و در درمان برص موثر است.

مصرف ادویه های گرم همراه با غذا

برای درمان پیسی در طب سنتی اگر همراه با غذا ادویه های گرم استفده کنید، درمان سریع تر اتفاق می افتد. زعفران یکی از ادویه های گرمی است که اگر آن را با غذاهای سرد مصرف کنید، به درمان برص کمک می کند. برای درست کردن معجون زعفران می توانید یک لیوان شیر را با یک قاشق مرباخوری عسل و مقداری کمی زعفران دم کرده بجوشانید. این نوشیدنی را در زمان صبح می کند. بعد از مدتی شاهد درمان لک و پیسی در طب سنتی خواهید بود.

همچنین مبتلایان بیماری ویتیلیگو باید در غذاهای خود از ادویه بی خطر زعفران استفاده کنند و حتما به برنج خود زعفران بزنند یا اینکه هنگام صبحانه یک لیوان شیر را با یک قاشق مرباخوری عسل و زعفران بجوشانند زیرا زعفران خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و خون رقیق و خوشرنگ به بدن کمک می کند تا رنگ لکه های پوستی را بازگرداند.

 

منبع: همگردی
  • محمد ارسالی در

    اینجانب بااستعانت از خداوند متعال وتحقیق ات عملی گسترده توانستم مشکل بیماران پیس ی رابصورت صدرصدی وقطعی از شراین بیماری د ربازده زمانی 1تا 3ماهه درنواحی مختلف بدن درمان کنم ورنگ پوست به حالت طبیعی سابق برگردد.09901607266

    • ناشناس ارسالی در

      شما پیسی داشتین یا درمان میکنیکنین ؟

  • ناشناس ارسالی در

    این روش درمانی پوست رابه حالت طبیعی ونوا حی لکه های پیسی پوستی راترمیم وبه رنگ پ وست برمیگردونه وحتی باعث مقاومسازی پوست درمقابل افتاب وتمامی اسیب های پوستی وبرا مدگی وتیرگی وافتاب سوختگی وزخمهای پوستی را نیز درمان میکند وهیچ اثاری از بیماری پیسی در نواحی استفاده شده بر جانمی ماند .درصورت تمایل تماس بیریید09901607266

    • ناشناس ارسالی در

      ایاباخوب شدن پیسی دوباره امکان برگشت دار د

  • ناشناس ارسالی در

    ایا پیسی از کودکان زود از بین میرود یانه

  • مرتضی محمدی. ارسالی در

    سلام من تازه ابتدای لک وپیسی گرفتم.
    لذا تقاآی پبش گیری دارازخداوند بعدازهم کاری شما..ممنون
    096222910

  • صفرکریمی ارسالی در

    درمان پیسی یا همون برص فقط با داروهای گی اهی من خودم پیسی داشتم و حالا هم درمان م یکنم خیلی راحت من همجا برا معالجه رفتم و لی جوابی نگرفتم فقط هزینه زیاد واسیه آدم میمونه

  • صفر کریمی ارسالی در

    سلام درمان برص یا پیسی فقط با گیاهان دارویی امکان دارد من خودم یک ماه که با داروهای گیاهی معالجه میشم خیلی دکتر رفتم ولی چیز خاصی ندیدم فقط هزینه زیاد رو دست آدم میمونه

    • مهدی حویزی زاده ارسالی در

      میشه راهنمایی کنین، ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      دورود چه نوع دارویی برای درمان این بیمار ی پیسی خوبه؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام میشه کمکم کنی

  • Fatemeh ارسالی در

    لطفا میشه منم راهنمایی کنید من خیلی میترسم به تازگی لکه های سفید روی پوستم دیدم

  • رز ارسالی در

    برید دکتر طب سنتی به امید خدا کمک میکنه خوب میشید .

ارسال نظر