|
کدخبر: 167187

تخم بلدرچین بمبی از انواع ویتامین‌ها

تخم بلدرچین ماده غذایی عالی برای دوران کهنسالی و کودکی است به این دلیل که بدن در این دوران به ویتامین‌های بیشتری نیاز دارد و این ویتامین‌ها باید از طریق مواد غذایی تأمین شود.

سبک زندگی تخم بلدرچین بمبی از انواع ویتامین‌ها

تخم بلدرچین در تمامی کشورها مصرف می‌شود. موضوع اصلی در خصوص تخم بلدرچین نسبت زرده به سفیده هست که این نسبت در مقایسه با تخم‌مرغ در تخم بلدرچین بیشتر هست. در نتیجه افراد مبتلا به کلسترول خون بالا باید در مصرف آن محتاط باشند. برای سایر افراد تخم بلدرچین غذایی سالم و مفید هست.

شاید با این توضیحات برای شما هم جالب باشد که درباره بلدرچین بدانید. بلدرچین پرنده‌ای کوچک هست که تخم کوچک‌تری نسبت به تخم سایر پرندگان مانند اردک، غاز و مرغ دارد. بر اساس آمارهای جهانی مردم امریکا بیشتر گوشت بلدرچین را مصرف می‌کنند اما در کشورهای آسیایی تخم بلدرچین طرفدار بیشتری دارد.

خواص تخم بلدرچین

تخم بلدرچین سرشار از فسفر، آهن، اسید چرب، امگا ۳، ویتامین B۱۲ و ویتامین B۲ هست.

تخم بلدرچین بهترین پروتئین و چربی را دارد.

تخم بلدرچین برای هوش جنین مفید هست.

تخم بلدرچین کمک به بهبود اشتها اطفال می‌کند.

برای تنظیم برنامه خواب از تخم بلدرچین استفاده کنید.

در دوران کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخم بلدرچین گزینه خوبی هست.

اگر مبتلا به بیماری‌های عصبی، قلبی، گوارشی، کم‌خونی، کبد، کلیه، آسم، سل و تشنج هستید، تخم بلدرچین را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

تخم بلدرچین برای استحکام استخوان‌های افراد مسن مفید هست.

تخم بلدرچین غذایی مفید برای ورزشکارانی هست که به دنبال پروتئین بالا هستند.

با ماسک سفیده تخم بلدرچین و عسل طراوت، شادابی، رفع چین‌وچروک پوست را درمان کنید.

مصرف زیاد تخم بلدرچین مضر هست؟

همان‌گونه که اشاره شد، تخم بلدرچین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی هست که مصرف بیش از حد آن ممکن منجر به مشکلات انسداد روده، گاز معده، نفخ شکم و... شود. همچنین وجود بیش از حد آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن در بلند مدت خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

نحوه مصرف تخم بلدرچین

هر ۱۰۰ گرم تخم بلدرچین آبپز دارای ۱۵۴ کالری و تخم بلدرچین نیمرو ۲۸۸ کالری دارد. تخم بلدرچین همانند تخم‌مرغ قابل مصرف است. این ماده غذایی را می‌توان هم به صورت آب‌پز و هم نیمرو مصرف نمود. البته به دلیل کوچکی، مصرف آب پز آن بیشتر توصیه می‌شود.

اگر چه در برخی موارد افراد برای حفظ خواص تخم بلدرچین، آن را به صورت خام مصرف می‌کنند اما مصرف خام آن می‌تواند باعث مسمومیت غذایی و مشکلات گوارشی شود.

بلدرچین در اسطوره‌ها

در عهد عتیق آمده است که بلدرچین یکی از مائده‌های آسمانی هست. به این موضوع در آیه ۵۷ سوره بقره نیز اشاره شده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها