|
کدخبر: 156550

واکسن رازی از کی کارآزمایی بالینی می شود؟

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز آزمایشات کارآزمایی بالینی مرحله یک و دو واکسن رازی (واکسن رازی کوو پارس) از فردا خبر داد.

سبک زندگی واکسن رازی از کی کارآزمایی بالینی می شود؟

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح ۸ میدان میوه و تره بار در تهران گفت: دو واکسن ایرانی توسط همکاران ما در ستاد اجرائی حضرت امام به عنوان واکسن تولید داخل آزمایشات بالینی را شروع و فردا یکی از معتبرترین موسسات درسطح منطقه، واکسن رازی وارد آزمایشات کلینیکال ترایال"کارآزمایی بالینی" یک و دو به صورت همزمان می‌شود.

او ادامه داد: پلت فرم انتخاب شده یکی از پیشرفته‌ترین فرم‌ها در دنیا است و این خبر خوبی برای مردم است. ضمن اینکه بخشی از تکنولوژی آن به صورت تزریقی_ استنشاقی در بینی است و بلافاصله می‌توان ماسک را برداشت که اتفاق بسیار بزرگی است و در تعامل با همه واکسن‌های دنیا است.

او در بخش دیگری از صحبت های خود درباره بخش کشاورزی گفت: تولیدات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن تولید گذشت و به زودی به ۱۳۰ میلیون تن تولید می‌رسد.

خاوازی گفت: در بخش باغبانی هیچ مشکلی نداریم و مردم نیز هیچ مشکلی را حس نمی‌کنند. در بخش زراعت با قیمت‌گذاری محصولات به جز دانه‌های روغنی خودکفا خواهیم شد. امروز نزدیک به ۱۶ میلیون تن محصولات پروتئینی در کشور تولید می‌شود و شرایط نسبتا خوبی دارد.

وزیر جهاد و کشاورزی ادامه داد: بخش پروتئینی تولید محور شده است و فشار را روی کشاورزی گذاشته‌ایم. برای اینکه تحولی در این بخش ایجاد بشود، باید رویکرد اقتصاد کشاورزی و بر مبنای زنجیره عرضه باشد یعنی قبل از اینکه کشاورز بخواهد محصول را بکارد، تمام حلقه‌ها متناسب و هم وزن دیده شود و کشاورز سهم خود را در آن خرید ببیند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروز سهم کشاورز در فیش نهایی که مصرف کننده پرداخت می‌کند بسیار کمرنگ است. در دنیا سهم کشاورز نزدیک به ۵۰ درصد است چرا که کشاورزی مبتنی بر بازار است که در آن اساسی‌ترین رکن کشاورزی قراردادی است و کشاورز از ابتدا می‌داند کالا را برای چه کسی و با چه کیفیتی تدارک ببنید.

خاوازی با بیان اینکه یک اشتباهی در بین مردم در ارتباط با کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی توسعه یافته، گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که سالمترین محصولات را در اختیار مردم قرار می‌دهیم چرا که میزان کود ما به مراتب از متوسط جهانی کمتر است. بنابراین محصولات ما از نظر باقی مانده آفت‌کش‌ها بسیار سالم است و مردم باید بدانند محصولات سالمی را مصرف می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: گروهی را مامور کردیم و بازار را به صورت رندم کنترل می‌کنند اما بد مصرفی در خانواده‌ها مثل تمام بخش‌های دیگر در کشاورزی هم وجود دارد که کم است.

او در ادامه با اشاره به افتتاح چند میدان میوه و تره بار گفت: میادین میوه و تره بار پناهگاه اقشار آسیب‌پذیر جامعه است. نگاه ما در سازمان میادین نگاه مصرف کننده است که دائما باید پررنگ‌تر شود. اگر بتوانیم به تولیدکنندگان غرفه دهیم تا بدون به هم ریختن معادلات بازار کالای خود را عرضه مستقیم کنند اقدام بسیار خوبی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزارتن پیاز مازاد در کشور داریم گفت: برای گوجه فرنگی نیز در ماه‌های پیش رو هم احتمالا این شرایط را داشته باشیم و تا رسیدن به الگوی کشت مناسب میادین میوه و تره بار بسیار می‌توانند کمک کننده باشند.

خاوازی در پایان گفت: امیدواریم با همراهی شهرداری بارانداز بزرگ محصولات پروتئینی را راه اندازی کنیم چرا که با این اقدام خدمت بزرگی به مردم تهران خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها