|
کدخبر: 151276

اهمیت تولید ماسک در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹

در حال حاضر استفاده از ماسک به قسمت مهمی از زندگی بسیاری از افراد جهان تبدیل شده است به طوری که اگر به بیرون از خانه برویم و ماسک نزده باشیم، انگار یک چیزی کم است.

سبک زندگی اهمیت تولید ماسک در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹

این نکته سبب شده است تا تولید ماسک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل به اهمیت تولید ماسک و روش های تولید آن بپردازیم. پس تا انتها با ما باشید.

اهمیت استفاده از ماسک

در طی تقریبا یک سالی که از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان میگذرد، تنها روش کارآمد برای به حداقل رساندن ابتلا به این ویروس، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده است. طبق گزارشات رسیده به سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد ویروس کرونا، مشخص شده است که بیشترین ابتلا به این ویروس در بین افرادی بوده است که به ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تردد در مناطق شلوغ و پر جمعیت اعتقادی نداشتند. این بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی سبب شده است تا ابتلا به ویروس کووید 19 دامن این افراد و خانواده شان را بگیرد و حتی آن ها را به کام مرگ بکشاند.

پر واضح است که تا پیش از دسترسی مردم جهان به واکسن مورد اعتماد و کارساز، برای حفظ سلامتی خود و دیگران باید مشکلات استفاده از ماسک را به جان بخریم تا گرفتار این ویروس خانمان سوز نشویم و زنجیره ابتلا به آن را به پایین ترین حد ممکن برسانیم.

تولید ماسک

ماسک۲

یکی از مشکلاتی که در دوران شیوع کرونا به مشکلات قبلی اضافه شده است، کمبود ماسک در کشور است. کمبود ماسک در کشور میتواند عواقب بدی را در پی داشته باشد و سبب افزایش رشد ابتلا به ویروس کووید 19 گردد. تنها راه مقابله با این کمبود، تولید ماسک میباشد. تولید ماسک در این دوران میتواند برای فعالان و تولیدکنندگان این حوزه از دو منظر بسیار اهمیت داشته باشد.

اولین اهمیت تولید ماسک برای این افراد میتواند سودآوری بالای آن باشد. با توجه به افزایش نیاز جامعه به استفاده از ماسک، تقاضا به طور فزاینده ای در بازار بالا رفته است. تولیدکنندگان میتوانند از این فرصت به نحو احسن استفاده نمایند و با تولید ماسک و عرضه آن در بازار، به سود قابل توجهی دست پیدا نمایند.

دومین اهمیت تولید ماسک از نگاه تولیدکنندگان به کمک این افراد در کاهش تعداد مبتلایان در جامعه مربوط میشود. در صحبت با یکی از تولیدکنندگان ماسک متوجه این قضیه شدم که این افراد اعتقاد داشتند با تولید ماسک میتوانند به کاهش مبتلایان جامعه کمک نمایند و با کاهش ابتلای مردم به این بیماری، خود و عزیزانشان نیز کمتر در معرض خطر قرار میگیرند.

انواع روش های تولید ماسک

تولید ماسک روش های مختلفی دارد اما در کشور ما معمولا از دو روش استفاده میشود که این روش ها عبارتند از:

تولید ماسک به روش سنتی

ابتدایی ترین نوع تولید ماسک، تولید ماسک به روش سنتی است. ماسک های تولیدی به روش خانگی معمولا از پارچه های کتان و ابریشم ساخته میشوند و دوخت آن به وسیله چرخ خیاطی صورت میگیرد. تولید ماسک به روش سنتی بسیار ساده است اما به سرعت تولید آن بسیار پایین است. همچنین به دلیل آنکه تولید ماسک به صورت دستی صورت میگیرد، احتمال انتقال ویروس وجود دارد و نمیتوان گفت روش بسیار بهداشتی به حساب می آید.

تولید ماسک با استفاده از دستگاه تولید ماسک

ماسک۳

در حال حاضر، بهترین و بهداشتی ترین روش تولید ماسک، استفاده از دستگاه تولید ماسک است. این روش که با استفاده از دستگاه و بدون دخالت دست صورت میگیرد، بهترین نوع ماسک را در اختیار انسان ها قرار میدهد. یکی از نکات قابل توجه در دوخت و اتصال ماسک های تولیدی توسط دستگاه تولید ماسک، استفاده از فناوری آلتراسونیک است. این روش ایرادات ماسک تولیدی به روش سنتی و با چرخ خیاطی را به طور کامل از بین میبرد.

یکی از مهمترین ایرادات تولید ماسک به روش سنتی، وجود سوراخ های ریز در سطح ماسک به دلیل عبور سوزن از آن است. این سوراخ ها با توجه به ابعاد ریزی که دارند شاید قابل مشاهده نباشند ولی آلودگی ها میتوانند از این منافذ عبور کنند و مشکلاتی را برای ما به وجود آورند. نکته مهم دیگری که در مورد دستگاه تولید ماسک وجود دارد این است که به دلیل تولید ماسک به صورت اتوماتیک، سرعت تولید بسیار بالاتر است و در طول روز میتوان تا 30 هزار ماسک را به وسیله این دستگاه تولید نمود.

دستگاه تولید ماسک دامون مبنا

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره نمودیم، استفاده از دستگاه تولید ماسک برای تولید این محصول انتخاب بسیار درست و مناسب تری است. یکی از شرکت های واردکننده ماشین آلات و دستگاه های صنعتی فعال در حوزه واردات دستگاه تولید ماسک، گروه بازرگانی دامون مبنا آسوریک است. این شرکت با بیش از 15 سال سابقه در زمینه واردات، دستگاه های خود را از برترین برندهای خارجی خریداری نموده است و در اختیار مشتریان قرار میدهد. همکاری با بسیاری از برندهای خوشنام و سرشناس در زمینه های مختلف همچون زمینه های پزشکی، بهداشتی، غذایی و ... سبب شده است تا این شرکت به یکی از بزرگترین شرکت های وارد کننده ماشین آلات صنعتی تبدیل گردد.

دستگاه های تولید ماسک پزشکی و N95 گروه بازرگانی دامون مبنا آسوریک از بهترین و با کیفیت ترین متریال ساخته شده اند و مجهز به مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا میباشند. این دستگاه ها از قابلیت تولید ماسک در تیراژ مختلف برخوردار هستند و به دلیل نوع فناوری به کار رفته در آن، هزینه نگهداری و تعمیر بسیار پایینی دارند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد گروه بازرگانی دامون مبنا آسوریک و آشنایی بیشتر با محصولات آن، میتوانید به وب سایت رسمی این شرکت به نشانی اینترنتی dmabna.com مراجعه نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها