|
کدخبر: 143070

این ۵ رمزارز را بشناسید؛ به دردتان می‌خورد

تراکنش ارز‌های دیجیتال هیچ اثر قابل پیگیری دقیقی ندارد و اثر مشخصی از خود به جا نمی‌گذارد.

سبک زندگی این ۵ رمزارز را بشناسید؛ به دردتان می‌خورد

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال ؛ درحال‌حاضر بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال در بازار وجود دارد، که می‌توان اقدام به خرید آنها کرد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارز‌هایی مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، لیت‌کوین و … جزو بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در این چند ساله اخیر بوده و هستند.

 ریسک مهم این بازار، غیر قابل پیگیری بودن تراکنش‌ها در این بازار است. بدین معنا که تراکنش ارز‌های دیجیتال هیچ اثر قابل پیگیری ندارد و اثر مشخصی از خود به جا نمی‌گذارد.

۱- بیت‌کوین

بیت‌کوین (BTC) خیلی نیازی به معرفی ندارد. ارزش بازار بیت‌کوین درحال‌حاضر بیش از ۱۷۴ میلیارد دلار است که ۶۵ درصد از کل ارزش بازار ارز‌های دیجیتال را شامل می‌شود. پاداش بیت‌کوین ماینینگ در ۱۱ می‌‌امسال از ۱۲.۵ بیت‌کوین به ۶.۲۵ بیت‌کوین رسید. فردای همین روز ترند نزولی نرخ بیت‌کوین معکوس شد و نرخ بیت‌کوین شروع به صعود کرد.

با توجه به اینکه درحال‌حاضر یک ترند صعودی در این بازار وجود دارد، این احتمال می‌رود که ارزش بازار بیت‌کوین به ۷۰ درصد کل بازار هم برسد. سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین کم است. در نتیجه استفاده از آن در مقیاس بزرگ عملا ممکن نیست و به همین دلیل خیلی صرف نمی‌کند که شما بخواهید پول خرید از سوپرمارکت را با بیت‌کوین بپردازید؛ زیرا تایید تراکنش می‌تواند حداقل ده دقیقه زمان ببرد.

به همین دلیل شبکه لایتنینگ (Lightning Network) که در سال ۲۰۱۵ توسعه یافت، در سال ۲۰۱۷ توسط توسعه‌دهندگان به شبکه بیت‌کوین نیز وارد شد. ترکیب این دو در نهایت باعث می‌شود بتوان در شبکه بیت‌کوین با سرعت بسیار بالاتری تراکنش‌ها را انجام داد.

این اتفاق باعث می‌شود که سیستم‌های پرداخت در دنیا و فروشگاه‌های اینترنتی راحت‌تر بتوانند خرید با بیت‌کوین را در گزینه‌های خود قرار دهند که باعث رشد بیت‌کوین، افزایش تقاضا برای آن و بزرگ‌تر شدن ارزش بازار بیت‌کوین می‌شود.

 

۲- اتریوم

اتریوم (ETH) مهم‌ترین ارز دیجیتال بعد از بیت‌کوین با بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارزش بازار است. ارزش بازار اتریوم بعد از بیت‌کوین در رتبه دوم قرار داد. اتریوم از همان ابتدا بر پایه استفاده از قرارداد‌های هوشمند ساخته شده است.

یکی از اتفاقاتی که می‌تواند در سال ۲۰۲۰ روی ارزش اتریوم تاثیر چشم‌گیری بگذارد، دو شاخه شدن (fork) آن است. درحال‌حاضر توسعه‌دهندگان اتریوم توافق کرده‌اند که در زمان نامعلومی یک شاخه دیگر از اتریوم ایجاد کنند که در آن تایید تراکنش‌ها با روش اثبات اعتبار (Proof of stack) صورت می‌گیرد.

این تغییر نیز می‌تواند مسیر استفاده از اتریوم را برای پرداخت‌های اینترنتی و درگاه‌های پرداخت هموارتر کند و در نتیجه روی ارزش بازار اتریوم تاثیر بگذارد.

۳- نئو

نئو (NEO) یکی از پیشروترین ارزهای دیجیتال در دنیا است. نئو نخستین ارز دیجیتال چینی است که به‌صورت کدباز عرضه شده است. نئو یک ارز دیجیتال نسل سوم است که سرعت معاملات در آن بسیار بالاست و همین‌الآن‌هم می‌تواند برای پرداخت‌های فروشگاهی استفاده شود. از آن‌سو پروژه نئو از ابتدا بر پایه ایده ترکیب سرمایه‌های دیجیتال و سرمایه‌های واقعی ساخته شده است. به همین دلایل نئو یکی از ارزهای دیجیتالی است که به‌صورت بالقوه امکان رشد در آن زیاد است.

۴- EOS

EOS در اصل یک پروتکل از بلاک‌چین است که البته ارز دیجیتال هم دارد. این پروتکل بلاک‌چین به‌قدری قدرتمند است که اگر هر شرکتی مثل آمازون، اوبر یا توییتر بخواهند سیستم‌های خود را بر مبنای بلاک‌چین پیاده کنند، به‌احتمال‌زیاد به سراغ EOS خواهند آمد.

این پروتکل پیشرفته هیچ‌کدام از مشکلاتی که اتریوم و بیت‌کوین با آن روبه‌رو هستند را ندارد. ازاین‌روی موقعیت مناسبی برای رشد دارد. در ضمن این سیستم یک ارز دیجیتال با همین نام EOS هم دارد.

۵- ریپل

ریپل (Ripple) البته یک ارز دیجیتال نیست. بلکه یک شبکه برای تبادل تراکنش‌های مالی است. واحد تراکنش‌های مالی در این شبکه XRP است که ارز دیجیتال این شبکه نیز هست.

ریپل یک تفاوت مهم با بقیه ارز‌های دیجیتال دارد. آن‌هم این است که بانک‌ها و سیستم‌های مالی از آن دوری نمی‌کنند. بلکه بانک‌ها و سیستم‌های مالی مختلف در دنیا با استفاده از ریپل با یکدیگر مبادلات مالی انجام می‌دهند.

استفاده از ریپل برای بانک‌ها صرفه زیادی دارد. اولا سرعت تراکنش‌ها بسیار بالاست. امنیت آن چشم‌گیر است و بسیاری از دردسر‌های جاری در بانکداری را ندارد.

دلیل قرار دادن ریپل در لیست ارز‌های دیجیتال توصیه‌شده این است که در سال جدید بانک‌ها و موسسات مالی بیشتری به شبکه ریپل وصل خواهند شد. در نتیجه نرخ ارز دیجیتال آن نیز رشد خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها