|
کدخبر: 140823

استخراج یا معامله رمز ارز ها؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

روش‌های زیادی برای به دست آوردن رمزارزها وجود دارد. استخراج و معامله (خرید و فروش) دو روش اصلی و محبوب برای این کار محسوب می‌شوند.

اقتصاد استخراج یا معامله رمز ارز ها؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

این روش ها مزایا و معایب خود را دارند و بسته به دانش و تخصص شما ممکن است یکی بهتر از دیگری باشد. اگر در پی یافتن این هستید که کدام یک برای شما بهتر است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. دقت داشته باشید که برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش دارید.

مزایای استخراج در مقایسه با معامله

اگر اهل فن باشید، احتمالاً استخراج ارز رمزنگاری‌شده اولین انتخاب شماست. شاید شما قبلاً بخشی از تجهیزات سخت‌افزاری لازم برای شروع فرایند استخراج را داشته باشید، اما هنوز برای کسب سود از طریق استخراج، نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی در تجهیزات استخراج هستید.

ریسک کمتر:

 حتی اگر استخراج ریسک‌های خود را داشته باشد، اما همچنان خطر کمتری نسبت به معامله دارد. به عنوان مثال، وقتی قیمت ارزهایی که استخراج کرده‌اید، در یک بازه زمانی طولانی کاهش یابد، ممکن است دیگر اصل هزینه‌هایی که انجام داده‌اید باز نگردد، یا اگر هزینه‌های برق مصرفی بیش از میزان استخراج شما باشد، ضرر می‌کنید. با این حال، شما همیشه می‌توانید تجهیزات خود را به صورت نقدی بفروشید (البته شاید با سود نیست)، در حالی که در معاملات اگر ارزش کوین‌های خود را از دست دهید، دیگر چیزی برای شما باقی نمی‌ماند.

کمتر وقت گیر است:

 هنگامی که تجهیزات استخراج خود را تنظیم کردید، ادامه فرایند اساساً به صورت خودکار اجرا می‌شود. فقط شاید گاهی نیاز باشد پردازنده گرافیکی خود را به‌روزرسانی کنید یا تجهیزات خود را چک و تعمیر کنید. اما این در مقایسه با تماشای مداوم بازار چیزی نیست. استخراج یک شکل منفعل‌تر از درآمد است و اگرچه ابزارهایی برای خودکار معامله وجود دارد ولی تجارت هنوز بسیار زمان‌بر است.

کمتر استرس‌زا است:

با توجه به نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، معاملات رمزارزها برای افراد ضعیف و دارای روحیه حساس، توصیه نمی‌شود؛ به خصوص که اگر مبالغ زیادی پول درگیر آن باشد.

مزایای معامله در نسبت با استخراج:

به تجهیزات و مهارت‌های فنی احتیاج ندارد:

شروع تجارت آسان است زیرا به هیچ وسیله‌ای نیازی ندارید. شما به مقداری سرمایه احتیاج دارید، اما می توانید با 10 دلار یا کمتر هم شروع کنید و بعد از اینکه توانایی آن را کسب کردید، می توانید پول بیشتری سرمایه‌گذاری کنید.

حق انتخاب رمزارزهای بیشتر:

 نیازهای سخت‌افزاری، انتخاب رمزارز برای استخراج را محدود می‌کند. این مورد در معامله وجود ندارد - از آنجا که شما به یک کوین یا الگوریتم خاص گره نخورده‌اید، هزاران رمزارز برای انتخاب وجود دارد. همه رمزارزها ارزشی برابر ندارند - برخی از آ‌نها به دلیل حجم معاملات کم و یا نوسانات قیمت پایین سود چندانی ایجاد نمی‌کنند، اما در کل موارد خوب برای تجارت می‌تواند به ده‌ها و یا صدها عدد برسد.

پتانسیل سوددهی زیاد:

با معامله ارزهای دیجیتال می‌توانید در کمتر از یک ماه پول خود را دو برابر کنید. حتی اگر بزرگ‌ترین تریدر دنیا هم نباشید‌، اگر مطمئن عمل کنید، می‌توانید روزانه سه تا پنج درصد (یا حتی یک روز به خصوص ده درصد یا بیشتر) درآمد کسب کنید. البته، هرگز فراموش نکنید که می توانید تمام پول خود را هم از دست بدهید!

انتخاب بهتر کدام است؟

اکنون که از مزایا و معایب استخراج و معامله آشنا شدید، احتمالاً از قبل تصمیم گرفته‌اید که کدام یک برای شما بهتر است. حتی اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، دلیلی برای انجام ندادن هر دو وجود ندارد - چه کسی می‌گوید شما باید فقط یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؟ اگر در زمینه ارز رمزنگاری شده تازه‌کار هستید، ورود به این بازار از طریق خرید و فروش و معامله، ریسک کمتری دارد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال وارد ارزوال شوید.

تنها کافی است یک پلتفرم معالمه و خرید ارزهای دیجیتال مطمئن و حرفه‌ای را انتخاب کنید. اگر دنبال یک پلتفرم ساده، مدرن و مطمئن برای خرید ارز دیجیتال هستید ما ارزوال را به شما معرفی می‌کنیم.

نویسنده: رپورتاژ
  • رضا عطایی ارسالی در

    ممنونم از مطالب مفیدتون.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها