|
کدخبر: 135127

تردد شهر به شهر ممنوع

سخنگوی دولت گفت: از شنبه اول آذر تعطیلی شهرها اجرایی شود. در این تعطیلی گسترده حتی به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد.

سبک زندگی تردد شهر به شهر ممنوع

علی ربیعی پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز ابعاد اجرایی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شد. همه دستگاه‌ها بایدبرای موفقیت در مقابله با کرونا کمک کنند. تاکید رئیس‌جمهوری براین است که همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف به اجرای دقیق مصوبات هستند و همه اجزای دولت و همه ارکان نظام برای کنترل، مدیریت و کاهش شیوع ویروس کرونا باید دست به‌دست هم دهند.

وی افزود: تعطیلی گسترده از شنبه اول آذر اجرایی شود. در این تعطیلی گسترده حتی نسبت به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود. در این تعطیلی گسترده صرفاً تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان کالاها و تولیدات مورد نیاز و ضروری مشغول فعالیت خواهند بود. طرحی که تصویب شده ادامه دار خواهد بود و معطوف به دو هفته نیست. یعنی اگر پس از دو هفته در منطقه‌ای تعداد مبتلایان کاهش داشت، وضعیت تغییر خواهد کرد و اگر کاهش نداشت، اجرای آن قابل تمدید خواهد بود.

ربیعی ادامه داد: گزارش‌هایی که از ابتدای فعالیت سامانه رسیده نشان می‌دهد تعدادی از افراد مبتلا یعنی دست کم ۲۵ درصد از آنان در یک روز در سطح شهر فعال بودند و حرکت می‌کردند. بخشی از راننده‌های فعال به صورت اینترنتی مبتلا بودند و این نشان دهنده این است که افراد مبتلا در سطح جامعه حرکت می‌کنند.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر