|
کدخبر: 133043

ورود کرونایی‌ها ممنوع

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتر خود از جلوگیری مسافرت درون یا بیرون شهری برای افراد مبتلا به کرونا خبر داد.

سبک زندگی ورود کرونایی‌ها ممنوع

طبق اعلام امیر ناظمی، حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا، قرنطینه را جدی نمی‌گیرند و با وجود بیماری، در جامعه حضور دارند. برای جلوگیری از این اتفاق، با ابلاغ وزارت بهداشت و بر پایه دولت الکترونیک، از این پس افراد دارای بیماری کویید ۱۹ نمی‌توانند اقدام به خرید بلیط قطار، هواپیما، قطار درون شهری، اتوبوس و درخواست تاکسی‌ اینترنتی نمایند.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه با توضیح بیشتر این طرح اعلام کرد: کد ملی مسافران هواپیما، قطار، اتوبوس شهری با کد ملی بیمارات کرونایی تطابق داده می‌شود و به این ترتیب بیماران نمی‌توانند با کد ملی خود بلیط خریداری کرده یا کارت پرواز دریافت کنند. همچنین کد ملی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز با کد ملی بیماران بررسی می‌شود و از فعالیت این افراد جلوگیری خواهد شد. طبق اعلام امیر ناظمی، تاکنون علی بابا، اسنپ‌تریپ و فلایتیو به این API متصل شدند.

انتشار این خبر واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت، برخی اعتقاد داشتند که در هر صورت بیمار کرونایی می‌تواند با اکانت جعلی یا اطلاعات فرد دیگر بلیط خریداری نماید. ضمن اینکه ممکن است بیمار پس از مدتی بهبود پیدا کند و در این حالت نام و کد ملی او از دسته بیماران کویید ۱۹ حذف خواهد شد؟ یا پس از مدتی شاهد اعتراض افراد بهبود یافته نسبت به عدم توانایی خرید بلیط قطار یا هواپیما خواهیم بود. همچنین با اجرای صحیح این طرح نمی‌توان جلوی ورود افراد بیمار به اتوبوس و مترو را گرفت. البته که بیماران کرونایی خود باید نسبت به اجرای درست قرنطینه مسئول باشند اما این طرح حداقل درحال‌حاضر ایرادات فراوانی دارد و باید دید به چه شکل اجرا خواهد شد.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها