|
کدخبر: 130080

ساخت شیلد هوشمند برای نخستین بار در کشور

طراحی و ساخت " ویال و شیلد رادیو داروی FDG " برای نخستین بار در کشور با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شد.

برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخت " ویال و شیلد رادیو داروی FDG " با همکاری این دانشگاه و دانشگاه شهید بهشتی تهران به انجام رسید.

دکتر شجاعی این دستگاه را درحال‌حاضر مورد نیاز مراکز پزشکی هسته‌ای و بیمارستان‌های کشورعنوان نمود و بیان کرد: هزینه ساخت هر دستگاه حدود ۶۰ میلیون ریال است که با توجه به قرار داد منعقد شده با یکی از شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی بنا شد تا در فاز اول تولید ۱۰ عدد دستگاه برای مراکز پزشکی هسته‌ای ساخته و تحویل گردد.

وی همچنین تاکید نمود: با توجه به نیاز مراکز هسته‌ای کشور پیش‌بینی می‌شود در فاز بعدی با تامین بودجه تعداد بیشتری از این دستگاه تولید و در اختیار مراکز پزشکی هسته‌ای قرار گیرد.

وی همچنین بیان کرد: به منظور دریافت کمک مالی در حال رایزنی با دکتر سورنا ستاری معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهورهستیم تا بتوانیم با خرید مواد اولیه و تجهیزات، این محصول را با سرعت بیشتر تولید و در اختیار مراکز هسته‌ای قرار دهیم.

لازم به ذکر است، دستگاه فوق برای تزریق اتوماتیک رادیو دارو‌ها بدون اینکه به تکنسین آسیبی وارد شود مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ویژگی‌های این دستگاه تنظیم میزان دور و حجم ماده تزریق شده به بیماران است.

 

ارسال نظر