|
کدخبر: 122718

دکمه ریست پوستتان را فشار دهید!

اغلب افراد جامعه و به ویژه بانوان، دارای یک دغدغه مشترک هستند و آن هم جلوگیری از پیری پوست صورت است که به این منظور باید برخی نکات را در مراحل روتین زندگی خود قرار دهید.

خوشبختانه محصولات و روتین‌های مراقبت از پوست آنقدر متنوع هستند که از بین آنها می‌توانید موارد متعددی را انتخاب کنید و از پوست خود مراقبت کنید و آن را تر و تازه و جوان نگه دارید. در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک نیز راهکار‌های متنوع را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن بتوانید پوستتان را بازیابی و یا ری استارت کنید و از درخشندگی و لطافت آن لذت ببرید.

مرحله ۱: پاکسازی دوگانه

نخستین مرحله برای ری استارت کردن پوست این است که از پاکسازی شروع کنید. مواد غذایی که می‌خورید، محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید، استرس و همه عوامل باعث می‌شود که پوست شما دچار خستگی شود و ظاهر خوبی نداشته باشد و بنابراین باید پوستتان را قبل از هر چیز به طور کامل بشویید و آن را به طور صحیح سم زدایی کنید.

پاکسازی دوگانه یعنی این که اول از یک ماده پاک‌کننده صورت با پایه چربی و روغن استفاده کنید تا مواد آرایشی را به خوبی از بین ببرد. از یک پاک‌کننده معمولی که فاقد سولفات است نیز بعد از آن به پوست خود بزنید. تمیز کردن پوست، دو بار در روز برای ظاهر مناسب حیاتی است.

مرحله ۲: لایه برداری ملایم

برای این که دوباره لطافت یک پوست کودکانه را به خودتان برگردانید، از این لایه بردار ملایم چند بار در هفته استفاده کنید. این لایه بردار‌ها باعث می‌شود که پاک کننده‌ها نیز نقش خود را بهتر ایفا کنند. همچنین سلول‌های مرده را از روی پوست برمی دارند. پس از لایه بردارهای بیش از حد خشن در هفته اول خودداری کنید که ممکن است پوست شما را دچار حساسیت کند.

مرحله ۳: اسکراب پوست

اسکراب پوست یک راه عالی برای جوان نگه داشتن و مراقبت از پوست است اما نباید در آن زیاده روی کنید. استفاده از آن فقط یک الی دو بار در هفته توصیه می‌شود. می‌توانید با استفاده از دانه‌های میوه روی پوست خود و اسکراب کردن آنها یک پوست لطیف مانند کودک داشته باشید.

مرحله ۴: بخور صورت

برای سم زدایی پوست صورت باید از بخور استفاده کنید. بخور می‌تواند لابلای منافذ صورت را پاکسازی کند، سموم را از بین ببرد و آلودگی‌ها را از میان بزداید و در نتیجه بعد از آن محصولات راحت تر روی پوست شما می‌نشینند و جذب خواهند شد.

مرحله ۵: استفاده از ماسک

ماسک می‌تواند بهترین چیزی باشد که برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید. بسته به نیاز‌های پوستی خود می‌توانید از ماسک‌های خاک رس بر پایه روغن و یا ماسک‌های آبرسان استفاده کنید.

مرحله ۶: اجازه تنفس به پوست

فقط باید اجازه دهید که پوستتان نفس بکشد. انجام تمرین هایی مثل یوگا باعث تنفس بیشتر پوستتان می‌شود. بعد از یک ماه میکاپ سنگین اکنون زمان آن است که به پوستتان استراحت دهید و دیگر آرایش نکنید و یک روز کامل اجازه دهید که پوستتان نفس بکشد. یک مرطوب‌کننده سبک در چنین مراحلی برای پوستتان مناسب خواهد بود.

مرحله ۷: رژیم غذایی مناسب

پوست درخشان، نرم و لطیف با یک رژیم غذایی مناسب به‌دست می‌آید. از مصرف مواد غذایی مثل شکر، لبنیات و قهوه در طول روز خودداری کنید که پوست سالم تری داشته باشید.

 

منبع: نمناک

ارسال نظر