|
کدخبر: 101895

دوره‌های آنلاین زبان

در ۵ سال اخیر، روز به روز شاهد پیشرفت و رشد روزافزون آموزش‌ها و کلاس‌های آنلاین تمامی علوم در سراسر دنیا بودیم. در این مقاله، به طور اختصاصی تر، به بررسی دوره‌های آنلاین زبان در کشورمان ایران و رشد آن به ویژه به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم. با اکسیر همراه باشید.

سبک زندگی دوره‌های آنلاین زبان

به گزارش وبسایت statista.com و weforum.org، پیش‌بینی شده است که بازار آموزش آنلاین تا سال ۲۰۲۰ میلادی از ۲۴۳ میلیارد دلار امریکا بیشتر شود و با ویروس کووید ۱۹، هم اکنون بیش از ۱.۲ میلیارد دانش آموز در حال تحصیل در خانه‌های خود به صورت آنلاین هستند. تغییرات بسیار چشم گیر است.

به همین ترتیب، علاوه بر رشد ثابت آموزش آنلاین زبان در ایران و در بین فارسی زبانان، با حضور کوید ۱۹، این رشد دوچندان شده و اموزش انلاین زبان متداول تر و به عبارتی همه گیر شده است. اما، اجرای درست آموزش آنلاین نیاز به تهیه زیرساخت‌های لازم دارد. در اکسیر، این زیرساختارها روی پلتفرم تلکس TelEx ایجاد شده است که به تفصیل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

کلاس آنلاین زبان (مجازی، غیرحضوری، Live) چیست؟

کلاس زبان مجازی درست همان ماموریت کلاس زبان حضوری را دارد با این تفاوت که تمامی رخدادها و اتفاقات بر روی بستری مجازی اتفاق افتاده و محدود به مکان نیست. برای اجرای این کلاس، نیازمند یک پلتفرم برگزاری آنلاین هستیم که هر سازمانی ممکن است با توجه به سیاست‌ها و سبک و سیاق خودش، پلتفرم خاصی را انتخاب کند.

بسترهای برگزاری دوره‌های آنلاین/مجازی

بعضی پلتفرم‌ها جهانی هستند و محیطی با زبان انگلیسی دارند، مثل ادوبی کانکت Adobe Connect و BigBlueButton و برخی دیگر ایرانی نویس و بومی هستند، مثل پلتفرم Skyroom.

علاوه بر این پلتفرم ها، برخی دیگر از اپلیکیشن‌های رایگان تماس و ارتباطات و وب کنفرانس‌ها مثل Skype و Zoom استفاده می‌کنند. کلاس و دوره انلاین زبان آکادمی اکسیر هم اکنون روی پلتفرم Adobe Connect برگزار می‌شود.

دوره‌های مولتی مدیای زبان

حالت دیگر دوره‌های زبانی که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، در واقع دیگر کلاس زنده یا Live نیستند، بلکه به صورت مولتی مدیا هستند. دوره‌های مولتی مدیا محتوای آموزشی را ضبط کرده (پادکست‌های صوتی، ویدیوهای آموزشی زبان، ...) و در اختیار زبان آموز قرار می‌دهد. این دوره‌ها به نسبت ارزان تر بوده و دارای مزایا و معایبی است. برای مزایا، می‌توان به محدود نبودن زمان و مکان، محدود نبودن تعداد دفعات تماشا و دریافت آموزش، و سرعت دریافت آن اشاره کرد. برای معایب، می‌توان گفت که دوره‌های مولتی مدیا معمولا Interactive یا تعاملی نیستند و خیلی درگیر عکس العمل زبان آموز نیستند اگرچه که هستند پلتفرم هایی که تلاش کرده این آموزش آنلاین را تعاملی کنند اما خیلی موفق نبوده‌اند.

دوره‌های آنلاین زبانِ پلتفرمِ TelEx

به لطف خدا، و به همت بخش‌های آموزش، دپارتمان‌های رسانه، و IT، پلتفرم تلکس TelEx (Tele Elixir – اکسیر از راه دور) در تابستان ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد و هم اکنون، دوره‌های آکادمی اکسیر به صورت آنلاین نیز در دسترس است. در این دوره ها، زبان آموز محتوا را به صورت مولتی مدیا دریافت کرده و تمام آنچه احتیاج دارد را تماشا کرده و یاد می‌گیرد. بعد، با استفاده پشتیبانی بی‌قید و شرط و بینظیر اکسیر، که به صورت #دائم_العمر می‌باشد، تمام سوالاتش را از پشتیبان خود پرسیده و می‌تواند تمام مشکلاتش را نیز رفع اشکال کند. این ویژگی دوره‌های تلکس منحصربفرد بوده و اکسیر نخستین و آخرین مجری آن در ایران است. چنانچه زبان آموز یا متقاضی آزمون‌های تخصصی مثل آیلتس بخواهند ۴ سال بعد نیز مجدد خود را برای آزمون آماده کنند، پشتیبانی دوره‌های تلکس همچنان پاسخگوی شماست.

زبان۲

برای شرکت در دوره‌های اکسیر، با تعیین سطح آنلاین شروع کنید.

نیاز به مشاوره درست و اصولی دارید؟

شاید آکادمی اکسیر تنها سازمانی باشد که با ترکیب چندین ویژگی، کیفیت آموزش را پس از دهه‌ها در ایران بالا می‌برد. وقتی صداقت، کیفیت، هنر، عشق و آموزش کنار یکدیگر آمدند، آکادمی زبان اکسیر متولد شد. بعد از سال‌ها فعالیت آموزشی به دنبال یوتوپیای حرفه‌ای آموزش زبان در ایران، و قطعا پیدا نکردنش، سجاد حسینی و محمود مهرعلیان تصمیم گرفتند آن را بسازند.

نتیجه جریان آن تفکر آرمان گرایانه، امروز در حال خدمت به جامعه یِ نیازمندِ آموزش سیستماتیک و با کیفیت زبان در ایران است.

آکادمی زبان اکسیر، با شعارِ "یک سبکِ زندگی"، عمیقا بر کیفیت آموزشی و برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف تمرکز کرده و باور دارد موفقیت، به جز با ایجاد یک سبک زندگی اصولی امکان‌پذیر نمی‌باشد. موفقیت شما، در گرو انجام یک برنامه منسجم و اصولی تحت نظارت کارشناسان ارشد آموزش است.

زبان۳

سخن آخر

این مقاله به قلم تیم آموزشی آکادمی زبان اکسیر به تحریر درآمده و ما، با هدف روشن گری تلاش کردیم تجربه چندین ساله مان را با شما به صورت یک گزارش به اشتراک بگذاریم تا شاید ازین به بعد کمتر شاهد این اشتباهات فاحش باشیم. اگر نیاز به زبان دارید، قطعا بهترین کار این است که به خانواده بزرگ آکادمی اکسیر ❤ بپیوندید.

برای دریافت مشاوره، تعیین سطح آنلاین، برنامه و راهنمایی، می‌توانید با آکادمی زبان اکسیر در تماس باشید:

ExirAcademy.Org

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر