|
کدخبر: 223183

بهترین زمان برای خرید میلگرد چه زمانی است؟

رپرتاژ بهترین زمان  برای خرید میلگرد چه زمانی است؟

قیمت میلگرد یکی از فاکتورهای مهم در برآورد قیمت نهایی هر سازه می‌باشد؛ از این رو قیمت این محصول به صورت روزانه مورد توجه  بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز قرار می‌گیرد. میلگرد یکی از مقاطع فولادی مهم و ضروری در ساخت سازه و اسکلت بتنی است که جهت مقاوم سازی بتن در برابر نیروهای کششی و خمشی کاربرد دارد. عوامل مختلفی قیمت میلگرد را  تحت تاثیر خود قرار داده و آن را دچار نوسان می‌کند، در ادامه با ما همراه باشید تا این عوامل را بشناسید و با بررسی و آنالیز آن‌ها، بهترین موقع برای خرید میلگرد را تشخیص دهید.

عوامل موثر در تعیین قیمت میلگرد

عوامل بسیار زیادی بر قیمت میلگرد روز در بازار آهن آلات ایران تاثیر می‌گذارد که از این بین، مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

قیمت مواد اولیه برای ساخت میلگرد

شمش ، به عنوان مواد اولیه برای ساخت میلگرد استفاده می‌شود.شمش مورد نیاز برای تولید این محصول، در داخل کشور تامین می‌شود و معمولا نیازی به واردات شمش برای این منظور نیست. کشور ایران جز تولیدکنندگان میلگرد محسوب می‌شود که علاوه بر تامین نیاز بازار داخل کشور، این محصول را به بازارهای خارجی نیز صادر می‌کند.

قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت میلگرد، تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. هنگامی که قیمت ماده اولیه افزایش پیدا می‌کند، متناسب با آن، قیمت محصولات خروجی و تولیدی نیز، دچار افزایش قیمت می‌شود. متاسفانه در کشور ما، این روند افزایش قیمت مواد اولیه از هیچ قانون خاصی تبعیت نمی‌کند و به نرخ تورم ارتباطی ندارد. از این رو تولیدکنندگان میلگرد، برای تامین مواد اولیه محصولات خود با مشکل و افزایش قیمت مواجه شده و به ناچار مجبور به افزایش قیمت تولیدات خود می‌شوند. پس افزایش نرخ مواد اولیه، تاثیر چشمگیری بر افزایش نرخ پیشنهادی تولیدکننده و در نهایت افزایش نرخ مصرف کننده دارد.

تاثیر هزینه حمل و نقل بر قیمت میلگرد

مسافت، قیمت سوخت و هزینه‌ی حمل و نقل نیز از جمله عوامل بسیار موثر در قیمت میلگرد میباشند. از آن‌ جایی که مصرف کنندگان معمولا حجم بالایی از میلگرد را خریداری می‌کنند، بنابراین سفارش آن‌ها، باید از طریق کامیون جا‌به‌جا شود. این وسایل نیز به سوخت احتیاج دارند، بنابراین؛ افزایش قیمت سوخت نیز، تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت این محصول می‌گذارد.

در اغلب مواقع، هزینه حمل و نقل، برحسب وزن و مسافت و در برخی دیگر تنها برحسب مسافت تعیین می‌گردد. هزینه‌ی حمل و نقل این شرکت‌ها، بر اساس تعرفه تعیین شده از سمت سازمان حمل و نقل کشور است. لازم به ذکر است که هزینه حمل و نقل میلگرد از درب کارخانه تا مقصد بر عهده خریدار میباشد. بنابراین قیمت نهایی میلگرد برابر است با قیمت میلگرد خریداری شده به علاوه هزینه باربری آن. امروزه با توجه به پراکندگی و تعدد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در سراسر کشور، خریداران می‌توانند با استعلام قیمت و موجودی از کارخانه‌های نزدیک به محل پروژه خود، نسبت به سفارش و خرید میلگرد مورد نیاز خود اقدام نمایند تا خریدی مقرون به صرفه‌تر داشته باشند و هزینه‌های پروژه آنان تا اندازه‌ی زیادی کاهش یابد.

تاثیر کرونا بر قیمت جهانی فولاد

بیماری همه‌گیر کرونا و تنش‌ها ایجاد شده ناشی از آن در جو بازار، یکی از عوامل موثر منفی در بازار آهن آلات شد. کرونا بر میزان تقاضای بازار محصولات فولادی نیز تاثیر گذاشت، به گونه‌ای که کاهش تقاضا در بسیاری از صنایع مرتبط، و نهایتا تاثیر اقتصادی منفی در بازار مشهود بود.

همچنین کرونا منجر به عدم بهره برداری مطلوب از معادن شد و بر وضعیت تولید فولاد ناخالص کشور تاثیر منفی گذاشت، که این امر منجر به تاثیر بر تقاضا محصولات فولادی در کشور شد.

2

نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت میلگرد

نوسانات قیمت ارز و دلار یکی از  مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر کاهش یا افزایش قیمت میلگرد اصفهان و برندهای دیگر در بازار آهن آلات ایران است. ایران یکی ازکشورهای صادرکننده‌‌ی محصولات فولادی از جمله میلگرد میباشد و قیمت نهایی میلگرد برای صادرات، بر حسب دلار تعیین می‌شود. بنابراین نوسانات دلار تاثیر چشمگیری بر قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد می‌گذارد.

با توجه به روند پرتلاطم بازار ارز در سال‌های اخیر و بالا رفتن نرخ ارز، شاهد نوسانات زیادی در بازار آهن آلات و افزایش قیمت میلگرد اصفهان و برندهای دیگر بودیم؛ به طور کلی حرکت موازی بازار ارز و بازار آهن آلات در ایران، موجب گردید تا علاوه بر عوامل موثر دیگر بر بازار آهن آلات، تا به امروز قیمت‌ها در این بازار، روند افزایشی داشته باشد. بنابراین تا زمانی که نرخ دلار در کشور، به یک ثبات نسبی نرسد، این نوسانات در قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

از طرفی دیگر، با افزایش قیمت دلار، برای کارخانجات تولید کننده میلگرد در ایران، فروش و صادرات میلگرد و محصولات فولادی دیگر، سود بسیار بیشتری نسبت به عرضه‌ی آن در بازارهای داخلی خواهد شد، بنابراین تولیدکنندگان میلگرد مانند کارخانه ذوب آهن اصفهان، فروش تولیدات خود در بازارهای خارجی را به بازارهای داخلی ترجیح می‌دهند که این امر سبب کاهش میزان فروش میلگرد اصفهان در بازار داخلی کشور، و در نهایت افزایش قیمت آن خواهد شد.

چرا زمان خرید میلگرد اهمیت دارد؟

اگرچه در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها و وابسته بودن اقتصاد کشور به نرخ دلار، نوسانات بازار آهن به صورت صد درصد کامل پیش بینی نیست اما با علم به هر یک از موارد و فاکتورهای فوق و تجزیه و تحلیل تکنیکال آن‌ها تا حدود زیادی می‌توان روند کاهش یا افزایش قیمت میلگرد زاگرس و دیگر برندها را در بازار آهن آلات ایران بررسی کرد و بهترین زمان برای خرید میلگرد را پیدا نمود. در این تحلیل و بررسی‌ها باید به این نکته دقت داشته باشیم که بهترین زمان برای خرید میلگرد، در بازه زمانی‌هایی است که بازار آهن و فولاد ایران، کمترین نوسانات را دارد.

به صورت روزانه قیمت مقاطع فولادی مانند قیمت میلگرد زاگرس و سایر برندها، بر حسب کیلوگرم اعلام می‌شود. میلگرد یکی از مقاطع فولادی محسوب می‌شود که با حجم بالایی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین قیمت خرید این محصول حتی در حجم کم، قابل توجه میباشد. به صورت معمول خرید میلگرد در بازار آهن آلات، به صورت تن و قیمت آن به چند صد میلیون میرسد، بنابراین اگر در زمان مناسبی اقدام به خرید این محصول کنیم، با پایین آمدن مقداری از قیمت هر کیلو میلگرد، با توجه به وزن آن، میزان زیادی در مبلغ نهایی خریدار صرفه جویی می‌شود که رقم قابل توجهی خواهد بود.

آراد آهن مرجع فروش میلگرد در اصفهان

بازرگانی آراد آهن یکی از شرکت‌های معتبر و شناخته شده در حوزه خرید و فروش محصولات فولادی از جمله میلگرد، در بازارهای داخلی و همچنین بازارهای خارجی است. این شرکت، با بهره‌گیری از تیم کارشناسان باتجربه و کاردان خود، توانسته تجربیات خود در این زمینه را در اختیار خریداران گرامی قرار دهد. و در این خصوص کمک شایانی در جهت خریدی مناسب و مطمئن به آن‌ها ارائه کند. کارشناسان این مجموعه به پشتوانه سالها فعالیت خود در این زمینه و با بررسی و تحلیل تکنیکال عوامل موثر بر قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد اصفهان، بهترین زمان خرید را به مشتریان اعلام می‌نمایند و از هدر رفت سرمایه آنان جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید با شماره 34055-031 تماس بگیرید و به صورت کاملا رایگان از دانش کارشناسان واحد فروش این مجموعه بهره‌مند شوید و در زمان مناسب سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها