|
کدخبر: 214541

راه های درمان ریزش مو

رپرتاژ راه های درمان ریزش مو

یکی از مشکلاتی که هم آقایان و هم خانم ها را رنج می دهد، ریزش مو است. ریزش مو به دلایل مختلف ممکن است اتفاق بیفتد اما موضوعی که در این بین اهمیت زیادی دارد، قابل درمان بودن و یا نبودن آن است. خوب است بدانید برخی از دلایلی که باعث می شود ریزش مو در یک فرد اتفاق بیفتد، قابلیت درمان شدن را داشته و فرد می تواند با انجام برخی کارها، خود را از شر ریزش مو راحت کند. گزارش زیر به بررسی راه ها و روش های درمان ریزش مو می پردازد. اگر شما نیز با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستید و از این بابت احساس نگرانی می کنید، به روش های درمانی که در ادامه ذکر می شود، عمل کنید تا حجم موهایتان به مانند سابق برگردد.

روش های درمان ریزش مو

همان طوری که در قسمت مقدمه به آن  اشاره کردیم، برخی دلایلی که باعث ریزش مو می شوند، به راحتی قابل درمان بوده و تنها با عمل به برخی ترفندهایی که در ادامه ذکر خواهد شد، میزان ریزش مو کاهش و یا به کلی قطع خواهد شد. اولین گام در درمان ریزش مو، شناسایی علت آن است. در گام بعدی باید روش های پیشگیری از ریزش مو را بررسی کنید و سپس روش های معمول درمان ریزش مو و تقویت آن را امتحان کنید. علاوه بر این مکمل ها و قرص هایی برای درمان ریزش مو وجود دارند که می توانید به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین خریداری کنید.

 از جمله راه های موثر در درمان ریزش مو می توان به این روش ها اشاره کرد.

تغییر روش برخورد با مو

  • یکی از مهم ترین روش هایی که می تواند به افراد کمک کند تا ریزش موهایشان را درمان کنند شستن روزانه مو است. تمیز کردن موها باعث تقویت آنها خواهد شد و این مورد قویا بر روی کاهش ریزش مو تاثیر خواهد داشت.
  • مورد دیگری که باعث کاهش ریزش مو شده و به طرز برخورد فرد با موهایش بر می گردد، استفاده کمتر از سشوار و اتوی مو است. این دو نوع وسیله باعث آسیب به فولیکول های مو شده و موها را آسیب پذیر می کنند و شرایط را برای ریزش مو فراهم خواهند کرد.
  • افرادی که قصد دارند موهای خود را ببندند باید دقت کنند که نباید بیش از حد، موهای خود را تحت فشار و کشش قرار دهند. این مورد باعث آسیب رسیدن به مو و ضعیف شدن آن و در نهایت افزایش ریزش مو می شود.
  • کسانی که بیش از حد از رنگ و مواد شیمیایی برای تغییر رنگ موهای خود استفاده می کنند باید بدانند که این عمل ممکن است باعث افزایش آسیب های غیر قابل جبران به موهایشان شود.
  • از دیگر مواردی که می تواند باعث شود یک فرد به میزان کمتری با ریزش مو مواجه شود، استفاده از برس هایی است که الیاف طبیعی دارند. اگر موهای خود را به صورت مرتب با برس شانه کنید، به هنگام حمام رفتن با حجم بالایی از ریزش مو مواجه نمی شوید.

 

استفاده از مواد تقویت کننده

یکی از راه هایی که می تواند باعث کاهش میزان ریزش مو شود، استفاده از موادی است که باعث تقویت مو می شوند. برخی از این مواد تقویت کننده مو به شرح زیر هستند:

  • یکی از بهترین موادی که می تواند به شما کمک کند تا به میزان کمتری با ریزش مو مواجه شوید، استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب است. به هنگام خرید شامپوی مناسب برای مو دقت داشته باشید که مواد تشکیل دهنده این شامپو از مواد طبیعی باشد تا کمترین ضرر متوجه موهای شما شود. شامپو و ماسک مو می تواند باعث کاهش چربی و آلودگی های اضافی از روی مو شود.
  • یکی از بهترین روغن هایی که می تواند باعث افزایش درخشندگی و زیبایی موهای شما شود، روغن نارگیل است. این روغن از آسیب های ناشی از فرم دهی موها، جلوگیری کرده و از تاثیرات مخرب تابش اشعه ماوراء بنفش به موها ممانعت به عمل می آورد. در ضمن اسید لوریک موجود در این روغن باعث جلویگری از شکنندگی موها می شود.
  • استفاده از روغن زیتون نیز از دیگر روش هایی است که می تواند به افراد کمک کند تا نرم کنندگی عمیقی در موهای خود ایجاد کنند. این ماده از مو در مقابل خشکی و شکنندگی محافظت می کند.

تغییر در سبک زندگی

موضوع دیگری که باعث می شود میزان ریزش مو کاهش پیدا کند، تغییر در سبک زندگی است. تغییر سبک زندگی شامل مواردی که است در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • یکی از روش هایی که در حوزه تغییر سبک زندگی مطرح می شود و به افراد کمک می کند بتوانند از میزان و درصد ریزش موی خود بکاهند، پیروی از رژیم مدیترانه ای است. در این رژیم، شما باید از سبزی های خام و گیاهان تازه مصرف کنید. اگر به مدت سه روز در هفته بتوانید از این رژیم پیروی کنید یک گام موثر در کاهش ریزش موی خود برداشته اید.
  • مصرف پروتئین ها نیز دیگر دلایل کاهش ریزش مو به شمار می روند. فولیکول های مو از پروتئین ساخته شده اند و مصرف آنها می تواند باعث تقویت موها شده و این نیز از جمله ترفندهای موثر در کاهش ریزش مو به شمار می رود. در رزیم غذایی خود موادی مانند تخم مرغ، نخود فرنگی، مرغ، لبنیات کم چرب، ماهی و غیره اضافه کرده و میل نمایید.
  • مصرف ویتامین آ و مواد  غذایی که به مقدار کافی از این ویتامین دارند نیز می تواند یکی از موثرترین راه های تقویت مو و درمان ریزش مو به شمار رود.
  • ترکیب ویتامین های متفاوت مانند زینک، ویتامین آ، سی، بی و دی، آهن و سلنیوم نیز می توانند به رشد و تقویت موهای شما کمک کنند.
  • ویتامین ب 7 و یا همان بیوتین نیز می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. مصرف موادی که حاوی این ویتامین هستند به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب به موهای خود جلوگیری کنید.

راه های پزشکی درمان ریزش مو

 علاوه بر تمام روش هایی که در فوق به آنها اشاره شد روش های پزشکی نیز می توانند مانع از ریزش مو شوند. از جمله این روش ها می توانیم موارد زیر را مثال بزنیم.

استفاده از قرص

برخی قرص های تجویزی توسط پزشکان نیز از جمله روش های پزشکی هستند که می توانند باعث درمان ریزش موی افراد شوند. البته این قرص ها بیشتر برای آقایان تجویز شده و زنان باردار و کسانی که قصد دارند باردار شوند نباید به سراغ مصرف این دارو بروند. از جمله بهترین قرص هایی که می توان برای درمان ریزش مو تجویز می شود، قرص هیرویت است. این قرص کارایی بالایی از خود در درمان ریزش مو نشان داده است.

این قرص با تقویت ریشه مو ها و فولیکول های مو از ریزش آن ها جلوگیری به عمل می آورد. از این رو دیگر شما موهای خود را از دست نخواهید داد و از همه مهم تر زیبایی تان حفظ خواهد شد. شما می توانید این قرص را هم از به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خریداری کنید.

ویژگی های کپسول هیرویت هلث اید

  • کاهش ریزش مو بعد از مصرف داروهای خاص و استرس و افسردگی
  • منبع غنی از ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه‌های ضروری
  • مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک و عدم تحمل لاکتوز
  • کمک به تغذیه فولیکول مو برای تقویت و درخشندگی مو
  • فراهم کردن طیفی از مینرال‌ها برای رشد و سلامت موها
  • فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، طعم دهنده و نگهدارنده
  • کمک به تامین مواد معدنی مورد نیاز مو
  • کمک به افزایش ضخامت تارهای مو
  • کاهش ریزش مو در خانم‌ها و آقایان
  • کمک به تامین سلامت پوست
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • کمک به بهبود زخم‌ها

شما می توانید برای درمان ریزش موی خود، از یک داروخانه آنلاین معتبر کمک بگیرید. داروخانه آنلاین داروبیار با مجموعه ای از انواع مکمل های دارویی، شما را در خرید قرص های تقویت و ریزش مو کمک می کند.

استفاده از لیزر

لیزرهایی که قدرت کمی دارند، یکی از راه های پزشکی درمان ریزش مو به شمار می روند. این روش برای کسانی موثر و مفید است که ریزش موی آنها صورت ژنتیکی و یا ناشی از انجام شیمی درمانی بوده است. لیزر می تواند باعث تحریک و رشد سلول های بنیادی مو شود و از ریزش مو جلوگیری کند.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها