|
کدخبر: 310705

غلبه رنگ سبز بر بازار قرمز مسکن + آخرین قیمت‌ها

بازار مسکن این روزها به لحاظ قیمتی دو رنگ است اما باز هم غلبه رنگ سبز کاملا مشخص بوده و نشان از مسیر کاهشی قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن دارد.

راه و مسکن غلبه رنگ سبز بر بازار قرمز مسکن + آخرین قیمت‌ها

رکود ادامه دار بازار مسکن سبب شد تا تعداد خانه‌های با قیمت مناسب افزایش یابد. در این شرایط افرادی که ملک خود را با قیمت عجیب و خارج از وضعیت بازار برای فروش گذاشته‌اند باید مدت‌ها منتظر خریدار بمانند زیرا درحال‌حاضر بر تعداد آپارتمان‌های با نرخ کاهشی افزوده شده است.

با وجود اینکه فایل‌‌‌های سبزپوش بازار مسکن که قیمت پیشنهادی فروش آنها مناسب‌‌‌تر از حدود متوسط دیگر آپارتمان‌‌‌های فروشی است، پرتعدادتر از سایر گروه‌‌‌های قیمتی در بازار مسکن این روزهاست، اما در عین حال به ازای هر پنج تا هفت فایل سبزپوش، یک فایل با قیمت تند و به اصطلاح «قرمز» نیز در بازار فروش مسکن وجود دارد.

بازار مسکن این روزها به لحاظ قیمتی دو رنگ است اما باز هم غلبه رنگ سبز کاملا مشهود بوده و نشان از مسیر کاهشی قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن دارد. بر اساس تازه‌‌‌ترین گزارش رسمی از تغییرات قیمت آپارتمان مسکونی معامله‌شده در شهر تهران طی تابستان، در سه‌ماهه گرم سال دمای بازار مسکن برخلاف سنت هر‌ساله پایین و تغییرات قیمتی منفی بود.

بعید نیست در آمارهایی که احتمالا به زودی به شکل رسمی از تحولات بازار مسکن در مهرماه منتشر می‌شود نیز همین روند در نخستین ماه از فصل پاییز تکرار شده باشد، چراکه آپارتمان‌‌‌های با قیمت مناسب درحال‌حاضر به مراتب در فایل‌‌‌های نزد واسطه‌‌‌های ملکی بیشتر از آپارتمان‌‌‌هایی با قیمت‌های پیشنهادی تند است.

جدول-قیمت-مسکن

فروشنده‌‌‌های واقعی در بازار مسکن آن هم در شرایطی که رکود معاملاتی به شکلی کم‌‌‌سابقه عمیق شده و سیگنالی برای برون‌‌‌رفت از این وضعیت وجود ندارد، هیچ چاره‌‌‌ای به جز کاهش قیمت پیشنهادی برای سر گرفتن معامله ندارند و آن دسته از فروشندگانی که از این مدل اعلام قیمت فاصله گرفته و به دلیل نوساز یا خاص بودن ملک خود به هر لحاظ، قیمت‌های تند پیشنهاد کرده‌‌‌اند نیز به خوبی می‌‌‌دانند که شاید ماه‌‌‌ها باید در انتظار فروش ملکشان بمانند و دست آخر هم معلوم نیست بتوانند با قیمت مطلوب خود، قراردادی را امضا کنند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها