|
کدخبر: 281172

بلوک اتوکلاو چیست ؟

راه و مسکن بلوک اتوکلاو چیست ؟

روش اتوکلاو و بلوک اتوکلاو چیست ؟ بلوک های هبلکس و اتوکلاو هبلکس چیست ؟ مزایا و معایب اتوکلاو چیست ؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی بیشتر با روش های اتوکلاو و بلوک های تولید شده با این روش در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. روش های اتوکلاو به روشی می گویند که با استفاده از دستگاه بخار تحت فشار محصولی را تولید می کند که دارای ویژگی های منحصر به فردی خواهد بود. دستگاه های اتوکلاو در محفظه بسته و دمای بالاتر از 100 درجه آب را به بخار تبدیل می کند. حال این پرسش مطرح می شود که بلوک اتوکلاو چیست ؟ بلوک اتوکلاو بلوکی می باشد که با کمک دستگاه اتوکلاو تولید شود.

برای استعلام قیمت بلوک اتوکلاو کارخانه های مختلف با شماره‌ی 02162999675 تماس بگیرید یا به سایت عمران مدرن به نشانی omranmodern.com مراجعه کنید و در بخش بلوک دیواری ، محصولات مرتبط را بررسی نمایید.

در پاسخ به اتوکلاو هبلکس چیست باید بگوییم، بلوک هبلکس با روش اتوکلاو تولید می شوند که سبکی و وزن پایین آن ها را تضمین می کند. این بلوک ها بعد از مرحله ترکیب مواد با یکدیگر، وارد تونل اتوکلاو شده و بعد از فرآوری برش داده شده و تحویل مشتری داده می شود. هدف از اختراع بلوک اتوکلاو چیست ؟ این بلوک ها در سال 1342 با نام هبلکس در ایران شناخته شده است و به جهت سبک بودن و آسانی در اجرا و جابه جایی اختراع مهمی به شمار می رود.

اصول کار با دستگاه بلوک اتوکلاو چیست ؟

بلوک های هبلکس همگی با روش اتوکلاو تولید می شود. بلوک هبلکس اردکان از جمله بلوک هایی است که با این روش تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. در هنگام کار با دستگاه اتوکلاو توجه داشته باشید باید بلوک ها با فاصله در دستگاه چیده شوند تا حرارت به طور آزادانه حرکت داشته باشد. کار با دستگاه های اتوکلاو در صورت رعایت قوانین و مقررات آن ساده خواهد بود ولی توجه به نکات آن ضروری می باشد.

از بسته بودن درب دستگاه اتوکلاو در هنگام کار با آن باید مطمئن بود و از سفت بودن پیچ ها نیز به طور کامل اطمینان حاصل کرد. پس از اتمام کار و خارج کردن محصول از دستگاه باید نظارت های لازم صورت بگیرد.

۲

اتوکلاو هبلکس چیست ؟

بلوک های ساختمانی با فناوری اتوکلاو نسل جدید مصالح ساختمانی هستند که امروزه بسیار محبوب شده اند. از جمله آن ها می توان به بلوک هبلکس ، بلوک لیکا ، بلوک لیپر و ... اشاره نمود. حال باید بررسی کنیم اتوکلاو هبلکس چیست . اتوکلاو هبلکس بتن سبک گازی یا متخلخلی است که تحت فشار بخار بالا در دستگاه اتوکلاو به دست می آید. به این بلوک ها aac نیز می گویند. این محصولات کاربرد آسانی دارند و قابل بازیافت هستند و در کاهش تولید گازهای گلخانه ای نیز بسیار موثر هستند.

مواد اولیه برای تولید اتوکلاو هبلکس چیست ؟ در خط تولید بلوک اتوکلاو شده سه سیلوی آهک، سیلیس و سیمان وجود دارد. سختی بلوک به دست آمده به مرغوبیت سیمان مورد استفاده و مکانیزم پخت فوری دستگاه اتوکلاو بستگی دارد. از این بلوک ها برای ساخت دیوار های غیر باربر در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و ... استفاده می شود.

۳

مزایا و معایب اتوکلاو چیست ؟

دلیل محبوبیت بلوک اتوکلاو چیست و به چه جهت استفاده از آن در صنعت ساختمان رایج شده است؟ در سال‌های اخیر بلوک اتوکلاو جایگزین بلوک های سفالی و سیمانی شده و در بسیاری از موارد آجر هبلکس به آجر رسی ترجیح داده می‌شود. در تیم عمران مدرن در تلاشیم تا بهترین و ارزان ترین بلوک های هبلکس را برای شما تامین کنیم.

استفاده از روش اتوکلاو در ساخت بلوک ها، مزایا و ویژگی های مثبت زیادی به همراه دارد. در ادامه به جهت پاسخ به پرسش مزایا و معایب اتوکلاو چیست به بررسی ویژگی بلوک های اتوکلاو پرداخته شده است.

 

مزایای بلوک اتوکلاو چیست ؟

  • عایق صوتی: استفاده از بلوک اتوکلاو برای ساخت مدارس ، بیمارستان ها، سالن های کنسرت ، اتاق های ضبط و ... بسیار مناسب است. این محصول به دلیل تخلخلی که دارد عایقی بسیار مناسب برای صوت می باشد.
  • مقاومت بالا: بلوک های aan در برابر ضربه و سایش مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. اما باید توجه داشته باشید، بلوک های اتوکلاو برای ساخت دیوارهای باربر مناسب نیستند.
  • مقاومت در برابر حریق: بلوک هبلکس و لیکا می توانند تا 1200 درجه سانتی گراد حرارت را تحمل کرده و آسیب نبینند. از این رو استفاده از این محصول در مناطقی که در معرض آتش سوزی یا حرارت های بالا باشند، توصیه می شود.
  • دوستدار محیط زیست: در پاسخ به پرسش بلوک اتوکلاو چیست می توانیم با خیال راحت بگوییم مراحل تولید آن هیچ گونه لطمه ای به طبیعت نخواهد رساند و گاز گلخانه ای تولید نخواهد کرد.
  • وزن پایین: سبک بودن و وزن کم اصلی ترین جواب برای پرسش مزایا و معایب اتوکلاو چیست است. وزن کم مزایای زیادی را به همراه دارد. کم کردن هزینه های جابه جایی و حمل و نقل ، افزایش سرعت ساخت و ساز ، پایین آمدن دستمزد کارگران و ... همگی از مزایای بلوک اتوکلاو شده است.
  • کارایی بالا: بلوک هبلکس برش خوری آسانی دارد و با استفاده از یک چاقوی تیز نیز می توان آن را به ابعاد مورد نظر تبدیل کرد؛ از همین رو کارپذیری این محصول بالا بوده که این ویژگی در افزایش سرعت اجرای ساختمان نیز موثر است.

۴

معایب بلوک اتوکلاو چیست ؟

  • عدم مقاومت در برابر رطوبت: بلوک هبلکس برای استفاده در مناطق مرطوب گزینه مناسبی نمی باشد؛ زیرا رطوبت را به خود جذب کرده و کیفیت این محصول تغییر خواهد کرد.
  • جمع شدگی زیاد: بلوک های اتوکلاو شده بعد از خشک شدن جمع شدگی زیادی خواهند داشت و همین امر ابعاد و حجم آن را تغییر می دهد.

برای استعلام قیمت بلوک اتوکلاو کارخانه های مختلف با شماره‌ی 02162999675 تماس بگیرید یا به سایت عمران مدرن به نشانی omranmodern.com مراجعه کنید و در بخش بلوک دیواری ، محصولات مرتبط را بررسی نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر