|
کدخبر: 275630

وعده ای بزرگ درباره مسکن های روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی تامین شده که از هفته آینده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

راه و مسکن وعده ای بزرگ درباره مسکن های روستایی

 اکبرنیکزاد شامگاه دوشنبه در سفر یک روزه خود به استان بوشهر با هدف بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن این استان افزود: افزون بر این سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی (۱۰۰ میلیارد تومان  برای هر استان) در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با سازمان برنامه و بودجه قرار است تا پایان ماه جاری این اعتبار به عنوان اعتبار استانی در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها تخصیص یابد.

پرداخت مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره  پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی گفت: افزایش سقف وام طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در جلسه ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیات وزیران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان با حضور رئیس جمهور تصویب و این مصوبه به بانک مرکزی و بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی با اشاره به  ارسال نامه پرداخت مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تمام افرادی که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کرده و با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی عملیات ساخت و ساز را آغاز کرده اند مشمول دریافت مابه التفاوت می‌شوند.

نیکزاد اظهار کرد: در زمان حاضر از مجموع ۱۸۷ هزار مسکن روستایی در دست ساخت در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مرحله سقف متوقف هستند و با تزریق مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیونی این واحدها تکمیل می‌شوند.

مقاوم سازی تمام واحدهای مسکونی تا سال ۱۴۱۰

وی با بیان اینکه نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی کشور از هفت درصد در سال ۸۴ به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است یادآور شد: طبق قانون جهش تولید مسکن سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی و مقاوم سازی شود که براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی و هیچ واحد غیرمقاومی در کشور وجود نداشته باشد.

نیکزاد، شمار واحدهای مسکونی در دست احداث در قالب نهضت ملی مسکن در حوزه شهری را ۱۰۰ هزار واحد و در حوزه روستایی نیز ۱۸۷ هزار واحد عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای سه هزار واحد مسکونی شهری استان بوشهر از سوی بنیاد مسکن گفت: روند اجرای پروژه‌ها در این استان مناسب است و مردم نیز آورده خود را متناسب با پیشرفت پروژه تامین کرده اند.

نیکزاد بیان کرد:  امروز تاکید بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری این است که این پروژه ها با کیفیت مناسب و در زمان مقرر تکمیل و تحویل داده شوند.

وی با اشاره به فعالیت مناسب بازسازی مسکن روستایی گفت: در بحث مسکن محرومان نیز تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان و کمیته امداد داریم که از محل این تفاهم نامه ها براساس سهمیه در نظر گرفته شده بحث احداث واحدهای مسکونی در دستور کار است که امروز در بوشهر این پروژه نیز مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد اجرای و بازنگری طرح‌های هادی استان بوشهر اضافه کرد: این استان ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد همه این روستاها طرح هادی مصوب دارند و در زمان حاضر ۴۰ طرح هادی این استان در حال بازنگری و طبق برنامه در حال پیشرفت است.

در این سفر یک روزه اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژه های مسکونی شهرستان بوشهر شامل پروژه ۹۶ واحدی نهضت ملی مسکن شهر چغادک، ۶۷ واحدی و ۹۶ واحد شهر جدید عالی شهر بازدید کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها