|
کدخبر: 273861

توصیه مهم رئیس سازمان هواپیمایی به زائران

از توافق با عراق برای رفع محدودیت تعداد پروازها به نجف و بغداد تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت: به زائران توصیه می‌کنیم طی امروز و فردا که ظرفیت خالی ناوگان بیشتر است به وطن بازگردند.

راه و مسکن توصیه مهم رئیس سازمان هواپیمایی به زائران

«محمد محمدی بخش» روز یکشنبه  درباره مذاکرات اخیر با عراق برای تسهیل و افزایش پروازها بین دو کشور افزود: توافق همیشگی ایران و عراق ۱۲۰ پرواز هفتگی بود. به جهت ایام اربعین این عدد در ابتدا به ۲۵۰ پرواز و سپس ۷۵۰ و دوباره به هزار پرواز افزایش یافت.

 رئیس سازمان هواپیمایی گفت: با این حال تقاضای سفر به عراق از مبدا ایران بیش از هزار پرواز است و طی جلسات مستمر با مسولان سازمان هواپیمایی عراق و همینطور فرودگاه نجف و بغداد مقرر شد تا پایان ماه صفر محدودیت برای سیکل و تعداد پرواز نداشته باشیم.

به گفته محمدی بخش تنها عامل محدودیت‌کننده ظرفیت فرودگاه نجف است که قرار شد بدونِ محدودیت تا حداکثر ظرفیت فرودگاه نجف و بغداد از پروازهای ایرانی پذیرایی شود.

معاون وزیر راه گفت: عراق تسهیلات لازم را برای پروازهای ایرانی قرار خواهد داد ودر عین حال تجهیزات فرودگاهی از ایران در اختیار فرودگاه نجف قرار دادیم.

زوار طی امروز و فردا به وطن بازگردند

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه نجف و بغداد افزود: در پروازهای بازگشت ظرفیت کاملی را در اختیار زائران قرار دادیم اما پیش‌بینی افزایش استفاده از ناوگان هوایی را به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی داریم.

وی گفت: مردم حتما قبل از عزیمت به سمت فرودگاه نجف و بغداد بلیت تهییه کنند و از ظرفیت خالی پرواز مطمئن باشند.

معاون وزیر راه گفت: برای بازگشت زائران از تمام ظرفیت خالی استفاده می‌کنیم، فقط به زوار توصیه می‌کنیم مدیریت زمان بازگشت را تنظیم کنند؛ چرا که اولویت با زائرانی است که بلیت بازگشت را پیش‌تر خریداری کرده‌اند.

محمدی بخش گفت. مسافران می‌توانند طی امروز و فردا که ظرفیت خالی ناوگان برای بازگشت بیشتر است به وطن بازگردند.

 

ارسال نظر