|
کدخبر: 272529

آیا با خرید ملک در ترکیه میتوان اقامت گرفت؟

مهاجرت واژه آشنایی است که در هر برهه از تاریخ برای عده‌ای جذابیت بسیاری دارد و عده‌ای دیگر نیز برای همگام با مصلحت زندگی خویش با آن سر و کار دارند‌. طبیعتا وقتی افراد به دنبال مهاجرت و گرفتن اقامت هستند، کشوری را انتخاب می‌کنند که با شرایط آن‌ها سازگاری داشته باشد. کشور ترکیه یکی از کشورهای مهاجر پذیر پرطرفدار است که راه‌های بسیاری را برای گرفتن اقامت پیش روی متقاضیان قرار داده است. خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور بهترین راه برای گرفتن اقامت است و قطعا اگر شرایط مالی مناسبی داشته باشید به راحتی می‌توان اقامت این کشور را داشته باشید. اخذ هر نوع اقامتی در این کشور شرایط و قوانین  خاص خود را دارد و خرید خانه در ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه مختصری راجع به نحوه اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور و مزایای آن صحبت می‌کنیم.

images_1658314484.png

شرایط خرید ملک در ترکیه

دولت ترکیه این فرصت را برای اتباع خارجی فراهم کرده که با خرید ملک در این کشور اقامت آن را اخذ کنند و نکته مهم آن است که این اقامت تا مادامی که متقاضی مالکیت ملک خریداری شده را در اختیار داشته باشد، تمدید می‌گردد. خرید ملک نیز شرایط خاص خود را دارد. شما باید از املاک مختلف این کشور دیدن کرده تا ملکی مناسب را انتخاب کنید. پس از فرآیند انتقال سند همراه با مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و اقامت یک ساله را اخذ می‌کنید. برای طی کردن این پروسه باید پارامترهایی را در نظر داشته باشید. یکی از این فاکتورها سرمایه لازم برای خرید ملک است. قانون ترکیه محدودیت خاصی برای حداقل سرمایه شما تعیین نکرده است  اما به هر حال لازم است بدانید برای خرید ملکی که مد نظر دارید، چه میزان سرمایه لازم استگ. مسلما قیمت خرید ملک با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود و شما باید با این فاکتورها آشنا باشید.‌

لازم است بدانید با توجه به روند افزایشی قیمت مسکن در ایران و میزان ارزش پول ملی کشور ما هزینه خرید یک واحد آپارتمان در ترکیه با تهران تفاوت آنچنانی ندارد. بنابراین از این بابت چندان نگران هزینه خرید ملک در ترکیه نباشید.‌ این که در کدام شهر ترکیه ملک خریداری کنید، اهمیتی ندارد و کاملا سلیقه ای است؛ مهم آن است که سنگ شش دانگ ملک در اختیارتان باشد. شما با خرید یک ملک در ترکیه می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اقامت بگیرید اما اگر فرزندی بالای ۱۸ سال دارید که با شما زندگی می‌کند، می‌توانید سه دانگ سند ملک را به نام او بزنید تا برای وی نیز اقامت بگیرید. در ضمن شما می‌توانید ملک خود را اجاره دهید. در خرید خانه در ترکیه نیز باید به جز هزینه ملک هزینه‌های جاری مانند: کمیسیون بنگاه، عوارض شهرداری، محضری کردن و انتقال سند و هزینه‌های دیگر را لحاظ کنید.

 

images_1658314494.png

اقامت ترکیه با خرید ملک

همان طور که گفتیم با خرید ملک در ترکیه می‌توانید اقامت یک ساله یا نهایتا دو ساله را دریافت کنید.‌ این نوع اقامت موقت محسوب می‌شود اما تا زمانی که ملک به نام شما است، اقامتتان تمدید می‌گردد. برای این که بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید، باید اقامت شما به مدت پنج سال تمدید شود. ضمن این که لازم است در هر سال از این مدت زمان پنج ساله، حداقل یازده ماه ساکن ترکیه باشید. متقاضیانی که اقامت یکساله  دارند، تنها یک ماه اجازه خروج از ترکیه را خواهند داشت.‌ این مورد برای تمدید اقامت تا دریافت اقامت دائم لحاظ می‌گردد.‌علاوه بر این مورد هنگام تمدید اقامت، احراز مالکیت خانه نیز انجام شده و سوء پیشینه مالک در حوزه جرائم کیفری در ایران یا ترکیه بررسی می‌گردد و لازم است که عدم ارتکاب به جرم تأیید شود.

 این نکته مهم را در نظر داشته باشید، دولت ترکیه حتی با وجود اقامت دائم نیز شما را شهروند خود نمی‌داند و شما به عنوان یک خارجی از برخی حقوق این کشور محروم هستید اما با داشتن پاسپورت، یک شهروند ترک محسوب می‌شوید. دولت ترکیه در یکی دو سال اخیر تغییرات مختصری در شرایط اخذ اقامت با خرید ملک ایجاد کرده است. اگر شما به دنبال اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه هستید، می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از ۲۵۰ هزار دلار نیز به هدف خود برسید. البته با این هزینه می‌توانید طبق شرایطی که بندهای قبل ذکر شد، بعد از پنج سال اقامت دائم را دریافت کنید. در سال‌های قبل متقاضیان اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه سه سال بعد از دریافت اقامت دائم و سکونت در ترکیه مجاز به دریافت شهروندی با پاسپورت ترکیه بودند اما در قوانین جدید این شرایط تغییر کرده و باید برای اخذ پاسپورت حداقل ۲۵۰ هزار دلار سرمایه برای خرید ملک داشته باشند. (اگر درباره نحوه دریافت ، قوانین و مدارک مورد نیاز جهت اقامت ترکیه از طریق ملک، نیاز به مطالعه بیشتری دارید ما پیش تر مقاله ای کامل در این خصوص تهیه کرده ایم که میتوانید عبارت "اقامت ترکیه با خرید ملک الو اپلای" را در گوگل جستجو کنید و آن را مطالعه کنید.)

مزایای اقامت با خرید ملک در ترکیه

دولت ترکیه با وضع قوانین جدید شرایط اخذ اقامت  از طریق ملک و سرمایه گذاری برای متقاضیان آن را آسان‌تر نموده است.  به علاوه این که ارزش ملک در این کشور نسبت به چندی پیش کاهش بسیار چشمگیری داشته است. دولت ترکیه تنها به  متقاضیان کشورهایی اجازه خرید ملک می‌دهد که خود مجاز به خرید ملک از آن کشورها باشد و کشور ایران نیز جزو این کشورهای مجاز است. علاوه بر این‌ها ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و از جهات متعددی می‌توان به شباهت‌های بین ایران و ترکیه رسید. ترکیه یک کشور بین المللی است و شما می‌توانید با اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه ضمن حفظ ارزش سرمایه خود، اقامت در کشوری نزدیک خاک میهن خود را در  کنار مزایای یک کشور گسترده بین المللی تجربه کنید و این یک مهاجرت ایده آل به نظر می‌رسد. اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت دارید، خرید خانه در ترکیه برای اخذ اقامت بهترین راهکار است.

images_1658314506.png

نکته: شرایط و قوانینی که ذکر شد، مختصری از پروسه اخذ اقامت است. مسلما برای دریافت اقامت به مدت زمان چند ماهه نیاز دارید. در این راستا اگر با قوانین مهاجرتی آشنا نباشید فرآیند اخذ اقامت برایشان چالش برانگیز خواهد شد. از طرفی خرید ملک در ترکیه خود نیازمند آشنایی مناطق مختلف ترکیه و املاک مناسب است.‌ شما برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه به یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مهاجرتی نیاز دارد. مجموعه الو اپلای بهترین انتخاب برای شما هموطنان گرامی است. برای برقراری ارتباط با این مجموعه کافی است عبارت « الو اپلای» را در گوگل جست و جو کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها