|
کدخبر: 252742

مزایای شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۲ چیست؟

کشور ترکیه همواره در تلاش است که بهترین شرایط زندگی را برای شهروندان خود ایجاد کند و با ارائه خدماتی مناسب کیفیت زندگی آن‌ها را بالا ببرد‌. موقعیت جغرافیایی ترکیه و قرار گرفتن بین قاره‌های اروپا و آسیا به رونق اقتصادی این کشور کمک زیاده کرده است. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان به دلیل شباهت فرهنگی ترکیه با کشور ما ترجیح می‌دهند که با مهاجرت به این کشور و اخذ شهروندی ترکیه با روش‌های مختلف به زندگی خود ادامه دهند‌. کشور ترکیه نیز برای ارائه کارت شهروندی به ایرانیان شرایط بسیار آسانی را در نظر گرفته است. اگر جزو افرادی هستید که قصد دارند با مهاجرت به ترکیه به یکی از شهروندان این کشور تبدیل شوند، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط شهروندی ترکیه با خرید ملک و مزایای شهروندی ترکیه صحبت کنبم.

کارت شهروندی ترکیه چیست و چه کاربردی دارد؟

همه افراد مهاجر به کشور ترکیه باید قوانین خاص این کشور را برای دریافت کارت شهروندی سپری کنند. وقتی فردی خارجی وارد این کشور می‌شود، دارای ویزای فرودگاهی با اعتبار محدود است و اگر بخواهد به صورت دائمی در این کشور زندگی کند، حتما به کارت شهروندی نیاز دارد. کارت شهروندی مجوزی است که بعد از طی مراحل قانونی به فرد ارائه می‌شود و با استفاده از آن می‌تواند به یکی از شهروندان دائمی و مادام العمر این  کشور تبدیل شود.  

آیا اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک در این کشور امکان‌پذیر است؟

با توجه به قوانین ترکیه اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک در این کشور برای تمام مهاجران از جمله ایرانیان امکان‌پذیر است. ترکیه یکی از کشورهای چهار فصل منطقه است که به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. سالانه تعداد زیادی از اتباع خارجی از جمله ایرانیان برای شهروندی ترکیه با خرید ملک اقدام می‌کنند. دولت ترکیه شرایط شهروندی ترکیه با خرید ملک را تا جایی که ممکن است برای افراد خارجی آسان کرده است. یکی از شرایط شهروندی ترکیه با خرید ملک این است که ملکی که خریداری می‌شود نباید کمتر از 250 هزار دلار ارزش داشته باشد. امکان خرید همزمان چند ملک و درخواست شهروندی ترکیه نیز وجود دارد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که با خرید ملک در ترکیه حدود دو تا سه ماه برای صدور پاسپورت باید منتظر ماند. مراحل خرید ملک در ترکیه عبارت است از: پیدا کردن ملک مناسب با ارزش 250 هزار دلار به بالا، دریافت شماره مالیاتی، ارزش‌گذاری ملک توسط کارشناس spk به صورت رسمی، خرید ملک در اداره ثبت اسناد و اخذ اقامت ترکیه. پس از اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک، فرد تا سه سال اجازه ندارد که ملک خریداری شده را بفروشد و فقط اجازه دارد آن را اجاره دهد. بعد از اتمام سه سال، فروش ملک امکان‌پذیر است‌. شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت برای همسر و فرزندان زیر هجده سال متقاضی به صورت دائمی خواهد بود. این نکته را نیز فراموش نکنید که ملک انتخاب شده خود را حتما باید از یک شهروند ترکیه‌ای خریداری کنید.

بررسی کامل مزایای شهروندی ترکیه

  • استفاده از شهروندی ترکیه برای دریافت کارت اعتباری

یکی از مهم‌ترین مزایای شهروندی ترکیه این است که فرد می‌تواند با استفاده از آن کارت اعتباری دریافت کند. با داشتن کارت اعتباری زندگی راحت‌تری در ترکیه فراهم می‌شود. کارت اعتباری با کارت بانکی متفاوت و مستقل است. با استفاده از این کارت می‌توان در طول ماه خریدهای خود را انجام داد و در پایان ماه در زمانی مشخص هزینه خریدهای انجام شده را پرداخت نمود.

  • امکان سفر به اروپا و آمریکا بدون ویزا

برای ورود به کشورهای خارجی باید دارای ویزا و پاسپورت باشید. در واقع ویزا مجوز ورود به هر کشوری محسوب می‌شود. دریافت پاسپورت ترکیه از طریق شهروندی ترکیه مزایای زیادی برای ایرانیان دارد. با استفاده از این پاسپورت می‌توان بدون ویزا به صد کشور جهان مسافرت کرد. اگر قصد دارید به کشورهای آمریکایی و اروپایی سفر کنید، ابتدا باید برای دریافت کارت شهروندی ترکیه اقدام نمایید. دریافت ویزای کشورهای اروپایی برای شهروندان ایرانی کار راحتی نیست‌؛ اما یک شهروند ترک به راحتی می‌تواند به هر کشوری بدون ویزا مسافرت کند.

  • طرح بازنشستگی و دریافت خدمات بیمه

یک ایرانی با دریافت کارت شهروندی ترکیه از همه مزایا و حقوق شهروندی این کشور استفاده می‌کند. شهروندان ترکیه‌ای مقداری از درآمد خود را برای حق بیمه بازنشستگی پرداخت می‌کنند و پس از اتمام دوران خدمت حقوق بازنشستگی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و با بیمه بازنشستگی از خدمات درمانی نیز استفاده می‌کنند. بلافاصله بعد از اتمام مراحل دریافت شهروندی ترکیه فرد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و می‌تواند آینده خود را با پرداخت حق بیمه و دریافت خدمات درمانی در بهترین مراکز درمانی و بیمارستان‌های این کشور تضمین کند.

  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

یکی دیگر از مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ترکیه است. دانشجویان بین‌المللی بدون اخذ شهروندی ترکیه نمی‌توانند مراحل پذیرش در دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند. دانشجویان مهاجر قبل از ورود به دانشگاه باید در آزمون‌هایی مانند Yos شرکت کنند و با کسب نمره قبولی در این آزمون‌ها اجازه ادامه تحصیل در این کشور را به دست آورند. هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر کمتر است و کسانی که موفق به دریافت کارت شهروندی ترکیه شده باشند نباید هزینه‌های اضافی پرداخت کنند؛ زیرا این افراد هیچ فرقی با دانشجویان ترکیه‌ای نخواهند داشت و به عنوان یکی از شهروندهای بومی ترکیه‌ای به شمار می‌روند.

  • ترکیه دوازه ورود و مهاجرت به کشورهای اروپایی

امروزه اکثر افراد ایرانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند، ابتدا اقامت ترکیه و شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند و سپس به فکر مهاجرت می‌افتند. به طور کلی زندگی در ترکیه به دلیل تشابه فرهنگی و نزدیکی به ایران بسیار راحت است و امکانات رفت و آمد و ارزان بودن آن نیز به مزایای شهروندی این کشور افزوده است.

  • صدور مجوز کار با دریافت شهروندی ترکیه

برای کار کردن در ترکیه لازم است که از وزارت کار این کشور تاییدیه دریافت شود. با داشتن ویزای توریستی نمی‌توان به کار مشغول شد. برای ویزای تحصیلی نیز در شرایطی خاص به صورت محدود اجازه کار به دانشجو داده می‌شود. اما با داشتن کارت شهروندی به صورت دائمی می‌توان در یکی از نهادهای خصوصی یا دولتی این کشور مشغول به کار شد. در ترکیه اولویت استخدام با فارغ‌التحصیلانی است که شهروند بومی این کشور هستند؛ بنابراین با دریافت شهروندی این کشور شانس استخدام خود را افزایش دهید و بدون دردسر به کار مورد علاقه خود بپزدازید.

  • دریافت کارت شهروندی برای دیگر اعضای خانواده

طبق قوانین این کشور افرادی که موفق به دریافت کارت شهروندی شوند، اجازه دارند که برای همسر و دیگر اعضای زیر هجده سال خانواده خود نیز شهروندی ترکیه اخذ کنند.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک از طریق پرشیا هومز

برای خرید ملک در ترکیه و دریافت کارت شهروندی ترکیه می‌توانید از طریق شرکت پرشیا هومز با آدرس اینترنتی www.persiahomes.com/turkish-citizenship اقدام کنید. در این سایت تمام نکات مهم برای اخذ شهروندی ترکیه با راهنمای تصویری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در این سایت تصاویر املاک مناسب در شهر استانبول به همراه متراژ و قیمت قابل مشاهده است. مشاورین متخصص و متعهد پرشیا هومز به شما کمک می‌کنند که مراحل خرید ملک در ترکیه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید‌.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها