|
کدخبر: 227125

ساخت آزادراه تهران - شمال چقدر طول می کشد؟

علمائی گفت: کل پروژه آزادراه تهران - شمال ۲۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ و نیم کیلومتر آن باقی مانده است.

محمود علمائی معاون آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌ها در نشست خبری پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰۰ قرارداد پیمانکاری منعقد شده که ۹۵۰ قرارداد از این پروژه‌ها به مرحله انعقاد رسیده است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ۴۰ درصد است و عملیات اجرایی آن‌ها هم در حال اجرا است.

او ادامه داد: برای تکمیل این ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه و راه‌های اصلی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه اعتبار لازم است و با توجه به آنکه اجرای این پروژه‌ها در دست ساخت است حدود ۸ تا ۱۰ سال، زمان لازم است.

علمائی گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها امیدوار هستیم، مجلس شورای اسلامی برای پروژه‌های آزاد راهی مصوبه قیر را تصویب کند و قیر‌های لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

او توضیح داد: یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است و با تأمین منابع مورد نیاز که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، امیدوار هستیم امکان بهره‌برداری در بخش آزادراهی صورت گیرد.

علمائی همچنین درباره آخرین وضعیت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال هم گفت: کل این پروژه ۲۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ و نیم کیلومتر آن باقی مانده که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و ان شاالله با همکاری بنیاد مستضعفان و همچنین به شرط تأمین مالی بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۱ یک باند از آن را به بهره‌برداری برسانیم.

او گفت: کل باند این آزادراه ۱۶ کیلومتر است که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۵۰ درصد آن توسط بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد توسط دولت باید پرداخت شود و تا کنون ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در اختیار این پروژه قرار داده شده است.

معاون آزاد راه‌ها با بیان اینکه آزادراه غدیر و همچنین ادامه همت-کرج نقش مؤثری در کاهش بار ترافیکی مسیر تهران کرج داشته و در آزادراه همت یک پل بر روی کنارگذر آن وجود دارد که باید این پل هم تکمیل شود تا ما شاهد سرویس‌دهی بهتری در مسیر تهران کرج باشیم، گفت: در حال حاضر استقبال بسیار خوبی از مسیر آزادراهی غدیر شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها