|
کدخبر: 221205

گران ‌فروشی بلیت هواپیما را چگونه گزارش دهیم؟

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: با توجه به تعهد شرکت‌های هواپیمایی به نرخ‌های جدید، مسافران بخش حمل‌و نقل هوایی در صورت مشاهده گران‌فروشی می‌توانند مراتب را به سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir اطلاع دهند.

این سازمان با تاکید بر تعهد همه شرکت‌ها به کاهش نرخ‌های اعلام شده، افزود: از اول آذرماه متوسط نرخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی پایین‌تر از درصد کاهشی نرخ‌های جدید بوده و این موضوع با ملاحظه مراکز فروش از جمله دفاتر خدمات و مراکز فروش الکترونیکی دارای مجوز قابل رویت و اثبات است.

همچنین فهرست مراکز معتبر بر روی پورتال سازمان هواپیمایی کشوری موجود و نرخ‌های جدید برای مقایسه نرخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در دسترس همه مسافران قرار دارد.

در یان اطلاعیه از مسافران بخش‌های هوایی خواسته شده از خرید بلیت از مراکز بدون مجوز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه قیمت بلیت هواپیما بالاتر از سقف نرخی مندرج در نرخ‌نامه جدید، می‌توانند مراتب را به سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir اطلاع دهند.

برپایه این گزارش، به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده با نظارت بر مبادی ارائه بلیت‌های آن شرکت، هرگونه فروش خارج از چارچوب آن شرکت‌ها توسط مراکز غیرمعتبر را اطلاع دهند تا نسبت به برخورد با هرگونه تخلف احتمالی اقدام شو، هرچند سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت لازم را خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر