|
کدخبر: 219185

تخلف سایت های اینترنتی در فروش بلیت هواپیما + عکس

براساس اعلام شورای عالی هواپیمایی کشور قرار شد قیمت‌های بلیط پرواز‌های داخلی از آول آذر ماه کاهش پیدا کند. اما این کاهش قیمت در سایت‌ها خرید بلیط اینترنتی هم اعمال شده است؟

ایرلاین‌ها بابت کاهش ظرفیت پذیرش مسافر در دوران کرونا، قیمت‌های بلیط را افزایش ندادند. اما پس از مدتی براساس افزایش قیمت سالیانه، قیمت‌های بلیط هواپیما افزایش یافت.

این در حالی است که در پی تصویب کاهش قیمت بلیط هواپیما در جلسه اخیر شورای عالی هواپیمایی کشوری  روز گذشته نرخ‌های جدید بلیط هواپیما به پروازهای داخلی ابلاغ شد.

قیمت‌ها در سایت‌های خرید بلیط اینترنتی

با اینکه به نظر می‌رسد مصوبه جدید در آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما هم اعمال شده است. اما در برخی از پرواز‌های پرتردد داخلی مانند تهران به مشهد در این سایت‌ها کاهش قیمتی اعمال نشده است.

نرخ بلیط تهران -مشهد در نرخنامه جدید پروازهای داخلی نهصد و ۲۸ هزار تومان است، اما در سایت‌های خرید بلیط آنلاین دیده می‌شود که بلیط این پرواز تا یک میلیون و ۹۰۰ تومان هم فورخته می‌شود.

همچنین نرخ جدید بلیط تهران – بندرعباس هفتصد و ۷۷ هزار تومان است اما در برخی از سایت‌های خرید بلیط اینترنتی، بلیط پرواز تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان هم وجود دارد.

بلیت+هواپیما

در تفاوت قیمت‌ها به این نکته وجود دارد که اگر مسیری کم‌تردد باشد و در هفته یک یا دو پرواز داشته باشد، در این حالت نه‌ تنها گزینه‌ای برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما وجود ندارد؛ بلکه در اکثر مواقع مانند پرواز تهران به بیرجند، قیمت بلیط گران است.

با توجه به تفاوت قیمت‌ها در سایت‌های مختلف برای پیشگیری و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه، نظارت‌های لازم در زمینه باید انجام شود تا نرخ مصوب اعلام شده به درستی اعمال شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها