|
کدخبر: 213817

خبر مهم برای متقاضیان طرح جهش مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: درخواست‌های تهرانی‌هایی که به این موضوع توجه نکرده و شهرهایی نظیر رودهن، بومهن و دماوند را برگزیده‌اند، در فرآیند بررسی شرایط متقاضیان مردود خواهد شد.

محمود محمودزاده درباره شهرهای پیش‌بینی شده در طرح جهش مسکن برای متقاضیان ساکن در شهر تهران گفت: متقاضیان این پروژه، پس از بررسی اطلاعیه‌های مرتبط، در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کنند. یکی از شروط اصلی ثبت‌نام در پروژه‌های هر شهر، سابقه ۵ سال سکونت در آن است. بر اساس اطلاعیه سامانه، ساکنان کلان‌شهر تهران صرفا می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی افزود: درخواست‌های تهرانی‌هایی که به این موضوع توجه نکرده و شهرهایی نظیر رودهن، بومهن و دماوند را برگزیده‌اند، در فرآیند بررسی شرایط متقاضیان مردود خواهد شد. این موضوع درباره ساکنان سایر شهرها نیز صدق می‌کند و متقاضیان باید شهر با سابقه سکونت بیش از ۵ سال را برگزینند و در کلان‌شهرهایی که پروژه تعریف نشده، از میان شهرهای جدید استان محل سکونت انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به صدور اطلاعیه‌های جدید درباره طرح جهش مسکن در هفته‌های آینده اظهار داشت: برای ساکنان شهر تهران، شرایطی منظور شده تا در کنار امکان مشارکت در پروژه‌های ساخت مسکن، صرفاً از تسهیلات این طرح برای پیش خرید مسکن در مناطقی از شهر تهران در حوزه خود مالکی استفاده کنند. جزییات این پیشنهاد در هفته‌های آینده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی اعلام خواهد شد.

محمودزاده در پایان درباره میزان تسهیلات منظور شده برای متقاضیان طرح جهش مسکن نیز اظهار داشت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، سقف تسهیلات در این پروژه کلان ملی، برای متقاضیان تهرانی ۴۵۰ میلیون و برای کلان‌شهرهای بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین برای سایر مراکز استان‌ها ۳۵۰  میلیون، دیگر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون و برای روستاها در دامنه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

منبع: خبر آنلاین
  • بنده خدا ارسالی در

    برید بمیرید با این طرحاتون آخه طرف کارو زندگیش توی تهرانه اونوقت کیلومترها اونور تر اونم توی کویرای رباط کریم میخواید خون ه بهش بدید آخه اینم شد طرح و برنامه ریزی .توی شهریارو باغستان و نصیر آبادو سعید آ باد دنیایی از زمین خالیه ولی نمیدونم چرا اصرار دارید توی جاهای بیابونی و کویری خ ونه بسازید.همین هم باعث این همه آلودگی و مصرف سوخت بالای بنزین شده

ارسال نظر