|
کدخبر: 204599

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران + جدول

بنا بر تغییرات قیمت مسکن در یک سال گذشته در محلات و مناطق مختلف تهران، فهرستی از متوسط قیمت خرید آپارتمان در محلات مختلف منطقه یک تهران همراه با درصد تغییر قیمت آن‌ها به دست آمده است.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از قیمت مسکن آگهی شده در نیازمندی‌های دیوار شهریور ۱۴۰۰ متوسط قیمت خرید مسکن یک سال گذشته(شهریور ۱۳۹۹)، محلات ازگل و سوهانک با افزایش ۴۴ و ۵۰ درصدی قیمت بیش‌ترین درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

محلات آجودانیه و دارآباد با افزایش ۲۱ برابری نسبت به شهریور سال گذشته در منطقه یک شهرداری تهران کم‌ترین درصد تغییر (افزایش) قیمت را داشته است.

در بین محلات شهرداری منطقه ۱ تهران(شمال شهر تهران) آجودانیه، دارآباد، اقدسیه، الهیه و کامرانیه تنها مناطقی بودند که در آگهی‌های شهریور ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت را ثبت کردند. در شهریور ۱۴۰۰ محلات زیادی از منطقه یک تهران افزایش قیمت را ثبت کردند؛ به عنوان مثال محله ازگل با افزایش ۶.۹ درصدی بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به مرداد را ثبت کرد.

اقدسیه و قیطریه با افزایش حدود ۲۵ درصدی نسبت به شهریور سال گذشته از دیگر محلاتی بودند که در یک سال افزایش قیمت زیر ۲۶ درصد را ثبت کردند.

نیاوران در شهریور نسبت به مرداد حدود ۴.۶ درصد افزایش قیمت داشته است و فرمانیه ۳.۱ درصد افزایش قیمت داشت؛ اما هر دوی این محلات در شهریور ۱۴۰۰ از شهریور سال گذشته ۳۱٫۵ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

شاید بتوان نکته قابل توجه در افزایش قیمت سالانه محلات منطقه ۱ تهران(شمال تهران) را میانگین افزایش حدود ۳۱ درصدی به طور میانگین دانست. همچنین هیچ کدام از محلات این منطقه در یک سال گذشته نه تنها کاهش متوسط قیمت آپارتمان مسکونی را ثبت نکردند بلکه بازدهی قیمت پایین‌تر از ۲۱ درصد افزایش را نداشته‌اند.

افزایش ۲۶ میلیون تومانی متوسط قیمت آپارتمان در شهریور ۹۹ و شهریور ۱۴۰۰

با توجه به آگهی‌های ثبت شده در پلتفرم دیوار متوسط قیمت خرید آپارتمان محلات منطقه ۱ تهران حدود ۸۷ میلیون تومان در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است اما متوسط قیمت خرید آپارتمان در شهریور ۱۳۹۹ برای مناطق گران قیمت تهران حدود ۶۱ میلیون تومان اعلام شده بود. بنابراین میانگین متوسط قیمت هرمتر مربع آپارتمان در محلات منطقه یک شهرداری تهران از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۲۶ میلیون تومان (۴۲ درصد) افزایش داشته است.

مسکن+جدول

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر