|
کدخبر: 202437

زائران سرگردان به دنبال خرید بلیت!

بر اساس اعلام سازمان‌های هواپیمایی کشوری و حج و زیارت با توافق با شرکت‌های هواپیمایی، قرار بود بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه و زمان فروش بلیت پروازهای اربعین از ۲۶ شهریور ماه باشد.

نرخ فروش نیز برای پروازهای رفت و برگشت از تهران به نجف ۵ و یک طرف ۳.۲ میلیون تومان تعیین شده است.

با این حل دو روز از آغاز این بازه زمانی گذشته و خبری از فروش بلیت پروازهای اربعین نه در آژانس‌های هواپیمایی، نه در وبسایت های رسمی ایرلاین‌ها و نه در وبسایت های فروش بلیت هواپیما نیست.

حتی سه شرکت هواپیمایی که برای روزهای جاری اقدام به فروش یک طرفه تهران نجف با نرخ ۳.۲ میلیون تومان کرده بودند، در حال حاضر از فروش بلیت خودداری می‌کنند.

تنها چند ایرلاین خارجی فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت‌های ۹ تا ۲۰ میلیون تومانی دارند که خرید آنها از استطاعت بسیاری از زائران اربعین خارج است.

شنیده شده مقامات عراقی گفته اند برای هر پرواز مازاد بر ۱۲۰ پرواز در هفته (موافقتنامه ای که قبلاً بین دو کشور ایران و عراق به امضا رسیده) باید مبلغی بعنوان عوارض پرداخت شود که مسئولان سازمان هواپیمایی کشورمان در حال رایزنی از طریق وزارت امور خارجه برای حل مساله هستند. احتمال دارد که همین مساله موضوع فروش بلیت‌های ۵ میلیون تومانی را دچار وقفه کرده باشد.

سرپرست سازمان هواپیمایی: دنبال آن هستیم تا ایرلاین‌ها بلیت دوطرفه عرضه کنند

سیاوش امیرمکری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری هم درباره مساله فروش بلیت‌های ۵میلیونی گفته: در یکی، دو روز گذشته گزارش‌هایی به ما رسیده است که بعضی از مراکز فروش بلیت هواپیما صرفاً بلیت یکطرفه برای سفر به عراق عرضه کردند که این خلاف توافق حاصل شده و مقررات است. سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر پیگیر رفع این مشکل است که بلیت دو طرفه به متقاضیان ارائه شده و خرید بلیت یکطرفه اختیاری باشد.

این اظهار نظر سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تا حدودی می‌تواند به معنی پذیرش بی مسئولیتی ایرلاین‌ها و تلاش آنها برای افزایش درآمد از محل پروازهای اربعین از سوی دستگاه سیاست گذار در صنعت هوانوردی باشد.

یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نیم ساعت قبل در پاسخ به تماس‌ها و پیگیری‌های متعدد بصورت غیررسمی گفت: فروش بلیت ۵ میلیون تومانی در دفاتر مرکزی دو ایرلاین آغاز شده است و فروش یکی از ایرلاین‌ها هم تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود.

خبرنگار بلافاصله با دفتر فروش مرکزی یکی از ایرلاین‌های مذکور تماس گرفت و اپراتور گفت: فروش بلیت ۵ میلیونی هنوز شروع نشده است.

یک مقام مسئول در یکی ایرلاین دوم هم بصورت غیررسمی گفت: همه سهمیه ما بصورت چارتری به فروش رفته و در حال حاضر بدنبال دریافت مجوز برای برقراری پرواز فوق العاده هستیم و در صورت صدور مجوز، باز هم بلیت عرضه خواهیم کرد!

بنظر می‌رسد نظارت میدانی بر عملکرد ایرلاین‌ها در این زمینه وجود ندارد و اظهارات رسمی مسئولان بر مبنای وعده‌هایی است که ایرلاین‌ها در جلسات مطرح می‌کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها