|
کدخبر: 202386

به هر ایرانی ۳ هکتار زمین می‌رسد

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه دلالان، زمین‌خواران، رانت‌خواران و برخی دستگاه‌های دولتی زمین‌های خوب و خانه‌های مجلل را احتکار کرده‌اند گفت: نسبت جمعیت به مساحت ایران نشان می‌دهد که به هر ایرانی حدود ۳ هکتار زمین می‌رسد.

علی شماعی در گفت‌وگویی: با توجه به چالش­ های متعدد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در چند دهه اخیر، دولت سیزدهم باید مدیریت زمین و مسکن را در قالب طرح های جامع به عنوان محل زندگی و کار و تولید به عنوان بنیادی‌ترین نیاز مردم در اولویت کاری خود قراردهد. مدیریت زمین و تامین مسکن و محل کار، اساسی ترین نیاز و بستر ساز آسایش و آرامش خانواده و توسعه فرهنگی و تمدن ساز است. مسکن خوب و محله پایدار و زیست‌پذیر زمینه‌های خودشکوفایی، آرامش بخش زندگی و پایداری خانواده و بستر ساز ارتقاء فرهنگ و تمدن است.

در ایران به هر نفر ۳ هکتار زمین می‌رسد

وی افزود: چالش‌ها و ضرورتهای توجه به مدیریت زمین و مسکن در چند دهه اخیر در کشورمان  افزایش یافته است. سوالی که برای همه مطرح است چرا مسولان، دلالان زمین و املاک، زمین خواران، رانت خواران و دستگاههای دولتی این همه زمین و مسکن خوب و مجلل در اختیار و یا احتکار کرده‌اند؟ چرا در ایران پهناور که به هر ایرانی حدود  ۳ هکتار زمین از مساحت ایران می‌رسد، برخی از جوانان ایرانی یک آپارتمان ۷۰ متری نمی‌توانند داشته باشند؟ چرا محیط زندگی و کسب و کار مناسب برای همه مردم فراهم نیست؟ توسعه و پیشرفت پایدار در کشور در گرو دسترسی عادلانه به مسکن، بستر کار و تولید و معیشت سالم برای همه محقق می شود.

استاد دانشگاه خوارزمی با اشاره لزوم نوسازی بافتهای فرسوده تصریح کرد: اگر دولت سیزدهم بتواند یکی از معضلات بزرگ کشور یعنی بافت های فرسوده را حل کند بزرگترین باقیات الصالحات  و تحول و پیشرفت تمدنی را در طول تاریخ ایران انجام داده است. "طبق  اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: "داشتن مسکن مناسب، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.

منبع: ايسنا
  • مهتاب ارسالی در

    برو بابا دلت خوشه هذیون میگی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها