|
کدخبر: 199319

وام خرید مسکن افزایش می یابد؟

مدیرعامل بانک مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم به شورای پول و اعتبار خبر داد.

راه و مسکن وام خرید مسکن افزایش می یابد؟

محمود شایان اظهار کرد: با توجه به وضعیت بازار مسکن، پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این پیشنهاد توسط بانک مرکزی در حال بررسی است و امیدواریم شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام خرید مسکن از محل اوراق موافقت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان افزایش وام مذکور را پیشنهاد داده‌اید، یادآور شد: این موضوع باید بررسی شود و پس از نهایی شدن آنرا اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است در حال حاضر  مبلغ وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم در تهران ۲۰۰ میلیون تومان برای زوجین است. همچنین متقاضی می‌تواند ۴۰ میلیون تومان نیز وام جعاله دریافت کند که مجموع وام به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

این وام در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۲۰ میلیون تومان برای زوجین است.

نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم برای مناطق خارح از بافت فرسوده شهری ۱۷.۵ درصد و در مناطق بافت فرسوده شهری ۱۶ درصد است.

میزان اقساط ماهانه وام ۲۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن در شهر تهران حدود ۳.۳ میلیون تومان است. میزان سود این وام در بازپرداخت ۱۲ ساله حدود ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر