|
کدخبر: 196188

اجاره مسکن در این شهر ۲ برابر شد!

نایب رئیس اتحادیه املاک ساری وضعیت بازار مسکن را در استان راکد توصیف کرد و گفت: اوضاع خرید و فروش مسکن خوب نیست و اجاره ها دو برابر شده است.

علیرضا برزگر در گفتگویی با بیان اینکه چند ماهی وضعیت بازار مسکن و خرید و فروش در استان راکد است، اظهار داشت: در ماه میزان معاملات به یک یا دو معامله کاهش یافته است.

وی نوسانات و گرانی بی سابقه قیمت زمین و ارز را در پی گرانی سایر اقلام و مصالح ساختمانی را از جمله دلایل رکود ذکر کرد و گفت: این درحالی که در سال های گذشته و در فصل تابستان، وضعیت معاملات در اوج بوده است.

برزگر با عنوان اینکه وضعیت اجاره و رهن تاحدودی رونق دارد، گفت: قیمت‌های اجاره و رهن بی سابقه افزایش یافته است و واحدی که سال قبل با ۷۰ میلیون تومان پیش پرداخت و یک میلیون تومان اجاره داده می شد، اکنون به ۱۵۰ میلیون تومان و سه میلیون تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک ساری مناطق پارک ملل را از جمله مناطق گران در حوزه املاک و مسکن ذکر کرد و گفت: هیچ برنامه مشخصی در حوزه زمین و مسکن وجود ندارد و با این روال موجود، خانه دار شدن افراد محروم و کم درآمد با مشکل روبرو است.

وی به ساماندهی املاک غیرمجاز در مرکز استان اشاره و اضافه کرد: با همکاری مراکز مرتبط املاک غیرمجاز فعال در حوزه شهرستان ساری ساماندهی و تعطیل شدند.

منبع: بازار

ارسال نظر