|
کدخبر: 192762

برگشت مبلغ دریافتی پروازهای کنسل‌شده به مسافران

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا تعداد سفرهای هوایی به یک سوم تقلیل می‌یابد و شرکت‌های هوایی موظف شدند مبلغ دریافتی بابت بلیت‌ها را نیز مسترد کنند.

راه و مسکن برگشت مبلغ دریافتی پروازهای کنسل‌شده به مسافران

 محمد حسن ذیبخش بیان کرد: طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان هوایی، ریلی و زمینی باید به مدت ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و طبق قوانین و مقررات ما نیز متعهد به اجرای این مصوبه در حوزه حمل ونقل هوایی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: به محض ابلاغ این مصوبه به سازمان هواپیمایی کشوری مراتب به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد و متعاقب آن همه پروازهای شرکت های هوایی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا تعداد پروازها به یک‌ سوم کاهش پیدا کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند ضمن اطلاع رسانی به مسافران مبلغ دریافتی بابت بلیت ها را نیز مسترد کنند.

ذیبخش افزود: با توجه به الزام رعایت پروتکل های بهداشتی سفرهای هوایی، همه هواپیماها هم اکنون در مسیرهای داخلی از ۶۰ درصد صندلی‌های خود استفاده می‌کنند و این مصوبه ما را ملزم کرده است که برای کاهش سفرها از فردا به مدت ۵ روز از یک‌سوم ناوگان هوایی استفاده شود.

بنابراین گزارش طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری به یک‌سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها