|
کدخبر: 191832

کاهش چشمگیر پروازهای کیش و مشهد از امروز

مدیر کل شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا از امروز پروازهای کیش و مشهد ۵۰ درصد کاهش یافت.

راه و مسکن کاهش چشمگیر پروازهای کیش و مشهد از امروز

حسن خوشخو مدیر کل شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی، با بیان اینکه پرواز‌های داخلی به مقصد کیش و مشهد از تمامی شهر‌های کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: روز گذشته وزارت راه و شهرسازی ابلاغیه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرد مبنی بر اینکه پرواز‌ها در مسیر مشهد و کیش ۵۰ درصد کاهش یابد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مقرر شده است از امروز ۲۰ مرداد، پرواز‌ها به این دو شهر تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

او اظهار کرد: روز و یا مهلت زمانی مشخصی برای این مصوبه وجود ندارد و تا اطلاع ثانوی میزان پرواز‌ها به این دو مقصد کاهش می‌یابد.

خوشخو تصریح کرد: برای هیچ کدام از شهر‌های کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا و یا وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای برای داشتن تست کرونای منفی اعلام نکرده است و دریافت این تست تنها برای پرواز‌های خارجی است.

شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: طبق آماری که فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه کیش دریافت کرده‌ایم، در فرودگاه مشهد نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد پرواز‌ها کاهش یافته است، در فرودگاه کیش هم ۶۰ درصد پرواز‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و این به دلیل کاهش سفر مردم به این دو نقطه و لغو سفر‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

خوشخو با بیان اینکه به هر حال ما نیز در سازمان هواپیمایی کشوری طبق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی موضوع کاهش ۵۰ درصدی پرواز‌ها به این دو نقطه را امروز اعمال می‌کنیم و به شرکت‌های هواپیمایی هم ابلاغ می‌شود تا این دستورالعمل را اجرا کنند، افزود: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در این خصوص به مسافران خود اطلاع رسانی قبلی و دقیق داشته باشند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره بلیت‌های فروخته شده گفت: به نظر می‌رسد با توجه به کاهش بیش از ۵۰ درصدی پرواز‌های این دو نقطه نسبت به هفته گذشته پیش بینی می‌شود که بلیت چندانی دست مردم نباشد که بخواهند بلاتکلیف بمانند.

براساس این گزارش با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا از نوع دلتا در شهر‌های مسافر پذیر از جمله مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که ورودی تمامی مسیر‌های این شهر بسته شود و اجازه ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی داده نشود؛ همچنین برای جزیره کیش هم تمهیداتی در نظر گرفته شده به طوری که مسئولان این شهر تمامی مراکز رفاهی و تفریحی از جمله پاساژ‌ها، رستوران‌ها و سایر بخش‌ها را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها