|
کدخبر: 191992

قیمت خانه در غرب تهران (۲۰مرداد)

در گزارش پیش رو قصد داریم تا به بررسی قیمت مسکن در دو منطقه ۲ و ۵ شهرداری تهران که در غرب پایتخت قرار گرفته است، بپردازیم.

راه و مسکن  قیمت خانه در غرب تهران (۲۰مرداد)

 مناطق ۲ و ۵ شهرداری، دو منطقه در غرب تهران است و محله‌هایی چون گیشا، صادقیه، ستارخان، پونک، شهرک غرب، سعادت آباد، مرزداران، شهران و... در این مناطق تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن در این محله‌ها بالا بوده و واحدهای گران‌ قیمت غرب تهران در این محله‌ها جای گرفته است.

البته قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها نیز تفاوت دارد و از ۳۰میلیون تومان در هر متر مربع تا بیش از ۱۰۰میلیون تومان در هر متر مربع در این محله‌ها می‌توان آپارتمان پیدا کرد؛ بستگی دارد که واحد در کدام محله قرار گرفته باشد.

شهرک غرب و سعادت آباد جزو گران‌ترین محله‌ها در غرب تهران بوده و در منطقه۲ شهرداری قرار دارد؛ قیمت مسکن در این دو محله از متری ۴۵ تا ۵۵میلیون تومان شروع شده و به متری ۱۰۰میلیون تومان و بیشتر نیز می‌رسد؛ بستگی دارد واحد چه امکاناتی داشته باشد؛ در کجا قرار گرفته و سازنده آن چه کسی باشد؛ شرایطی مانند سن بنا و متراژ نیز در تعیین قیمت دخیل است.

صادقیه یکی دیگر از محله‌های غربی تهران است؛ این محله از محله‌های معروف و پرطرفدار غرب تهران محسوب شده و واحدهایی با رنج قیمت متنوع در آن دیده می‌شود. برای خرید هر متر خانه در صادقیه باید حداقل ۳۵میلیون تومان سرمایه داشته باشید و خانه‌های نوساز نیز به حداقل بین ۴۰ تا ۴۵میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع نیاز دارد.

همچنین اگر قصد خرید یک آپارتمان فول امکانات در گیشا داشته باشید، به حداقل ۴۰میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع نیاز خواهید داشت؛ گیشا یک محله معروف در منطقه۲ شهرداری است که قیمت برخی از واحدهای آن تفاوت بسیار زیادی با متوسط قیمت مسکن در تهران دارد.

خانه‌های محله پونک نیز از متری ۳۰میلیون تومان شروع شده و به ۶۰ تا ۷۰میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد؛ این محله در منطقه۵ قرار دارد و تقاضا برای خرید مسکن در آن مانند سایر محله‌های منطقه ۲ و ۵، بالاست.

مرزداران یکی دیگر از محله‌های غرب تهران است؛ این منطقه از محله‌های گران قیمت تهران در بخش مسکن محسوب شده و خرید یک واحد مناسب در آن به حداقل ۴۰میلیون تومان سرمایه در ازای هر متر مربع نیاز دارد؛ به گفته مشاوران املاک این محله، قیمت مسکن در مرزداران به متری ۱۰۰میلیون تومان هم می‌رسد.

جنت آباد نیز یک محله دیگر در غرب تهران است؛ قیمت مسکن در این محله از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به امکانات و... بالاتر می‌رود.

البته در هر یک از این محله‌ها ممکن است واحدی گران‌تر یا ارزان‌تر نیز پیدا کنید؛ زیرا شرایط مالک نیز در تعیین قیمت مسکن اثرگذار است؛ اما به طور کلی گفته می‌شود که واحدهای این محله‌ها در رنج قیمت یاد شده قیمت‌گذاری می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها