|
کدخبر: 188805

مسکن ارزان شد اما دوباره گران می‌ شود

رئیس اتحادیه املاک تهران گفت: قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است. چرا که این روزها شمار عرضه مسکن بالا رفته است.

آژانس‌های مسکن تهران می‌گویند هر چند مرکز آمار و بانک مرکزی در خرداد ماه از روند افزایشی قیمت مسکن گزارش داده‌اند اما معامله‌گران خانه‌های خود را با تخفیف به خریداران می‌فروشند!

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک تهران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد فروشندگان خانه توضیح داد: معاملات یک ماه گذشته نشان می‌دهد مسکن در تهران حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ارزان شده است. همچنین فروشندگان ملک خود را با تخفیف‌های مناسب به خریداران عرضه می‌کنند.

در همین زمینه دنیای اقتصاد هم از قول واسطه‌های ملکی گزارش داده، هر روز بر تعداد آپارتمان‌هایی که برای فروش به بازار مسکن عرضه می‌شود، افزوده می‌شود و برخی از فروشندگان انصرافی در ماه‌های گذشته، طی تیر ماه به بازار بازگشته‌اند.

هزینه ساخت و ساز در حال افزایش است

این مسایل در حالی رخ می‌دهد که هزینه‌های ساخت و ساز روز به روز در حال افزلیش است. حالا گزارش‌ها از بازار حاکی از آن است که سیمان و فولاد به خاطر قطع برق گران شدند. در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و همین افزایش قیمت بی‌رویه سیمان باعث متوقف شدن پروژه مسکن ملی و آزادراه تهران شمال شد.

انبوه‌سازان بر این باورند چنانچه افزایش افسارگسیخته قیمت سیمان و فولاد تداوم پیدا کند، ممکن است قیمت مسکن در ماه‌های پیش‌رو افزایش چشمگیری داشته باشد.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک تهران در حالی از کاهش قیمت مسکن خبر می‌دهد که در اواسط بهار امسال هم وزیر راه و شهرسازی مدعی شده بود قیمت مسکن حباب دارد و باید منتظر ارزانی قیمت مسکن بود. با این حال روند قیمت مسکن از خرداد ماه امسال مجددا در گزارش‌های بانک مرکزی صعودی گزارش شده است.

در خرداد امسال، متوسط قیمت مسکن برای خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران، ۲۹۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۰ و خرداد ۱۳۹۹، به ترتیب ۳ درصد و ۵۶.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن چی هست ؟
    چرا اینقدر ارزون هست ش ؟
    پس مسئولین چرا اینقدر نسبت به جیب دلالان و مافیای مسکن بی تفاوت هستند.
    تو رو خدا یه کاری کنید کمی گرونتر بشه.
    از این همه تدبیر و امید چکار کنیم

ارسال نظر