|
کدخبر: 145546

کاهش متوسط قیمت خرید مسکن در تهران

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل با افت ۱.۱ درصدی همراه بوده است.

راه و مسکن کاهش متوسط قیمت خرید مسکن در تهران

بر اساس گزارش معاونت بررسی های اقتصادی اتاق تهران و آمار بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه ماه سال ۹۹ به ۲ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل کاهش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در آذرماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل با افت ۱.۱ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که متوسط قیمت هر متربع واحد مسکونی شهر تهران در آذر ماه سال گذشته حدود ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان بوده است که با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در آبان ماه ۹۹ به حدود ۲۷ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران درآذر ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با ۳۲۴ فقره ، بیش‌ترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است و منطقه ۱۹ با ۱۹ فقره، کمترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸تعلق داشته است.

تحولات آذرماه بازار معاملات مسکن شهر تهران

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه ماه سال ۱۳۹۹ به حدود ۲ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت آبان ماه، ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت ماه گذشته ۱.۱ درصد گاهش یافته است.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت مسکن و اجاره‌بها شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد به ترتیب معادل ۹۸.۹ و ۲۸ درصد رشد را نسبت به ماه مشابه سال قبل را تجربه کرده‌اند و حدود ۷.۲ درصد از تورم نقطه به نقطه آذر ۹۹ ناشی از افزایش قیمت اجاره بوده است.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها