|
کدخبر: 186737

افزایش مهاجرت از تهران با بالا رفتن قیمت ملک

محبت خواه گفت: افزایش قیمت مسکن در پایتخت سبب مهاجرت برخی افراد به شهر‌های کوچک استان تهران شده است که باید کمبود سرانه‌های فرهنگی این شهرها برطرف شود.

 آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان‌های این استان با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران و سایر مسئولان در ملارد برگزار شد.

در این مراسم خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اعتبار ۱۹ میلیارد تومانی پروژه‌های آماده بهره برداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: امروز مجتمع فرهنگی هنری ملارد با هزینه احداث ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. ساختمان اصلی این پروژه به مساحت ۱۴۸۵ مترمربع شامل ساختمان‌های اصلی آموزشی و اداری و ساختمان آمفی تئاتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تعدادی پروژه روبنایی سایت مسکن مهر صفادشت به بهره برداری رسیده و مابقی آغاز شده است گفت: احداث مدرسه ۱۵ کلاسه، سالن ورزشی دارای زمین بسکتبال و سالن‌های ورزشی رزمی و کشتی از پروژه‌های روبنایی افتتاح شده است.

او ادامه داد: کلنگ زنی ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه، فرهنگسرا، درمانگاه و سالن ورزشی با همکاری شهرداری صفادشت نیز انجام شده است که به زودی شاهد سرعت گرفتن ساخت این پروژه‌ها خواهیم بود.

محبت خواه به کلنگ زنی و آغاز پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرری اشاره و تصریح کرد: این پروژه نیز در راستای نهضت ساخت ساختمان‌های فرهنگی هنری استان شروع شده است.

محبت خواه با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن، هزینه بالای شهرنشینی در پایتخت و مهاجرت گسترده مردم به شهر‌های کوچک استان تهران گفت: امروزه با موج تقاضای روزافزون برای سکونت در شهر‌های استان تهران مواجه هستیم شهر‌هایی که به شدت با کمبود سرانه‌های فرهنگی مواجه هستند و از طرفی جمعیت جوان و جویای علم، فرهنگ‌و هنر با میل به شکوفایی بیشتر و یادگیری در این شهر‌ها بسیار بالاست، به همین منظور اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نهضتی فراگیر در همه شهر‌های استان، ساخت مجتمع‌های فرهنگی هنری را آغاز کرده است.

محبت خواه با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع‌های فرهنگی هنری شهر‌های ملارد و قدس افزود: در نسیم شهر نیز احداث مجتمع فرهنگی هنری آن شهر تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امروز هم کلنگ احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرری نیز به زمین زده شد.

محبت خواه ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری شهرری با ۱۳۶۰ مترمربع ساختمان اصلی شامل سالن آمفی تئاتر و فضا‌های آموزشی و اداری خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها