|
کدخبر: 182367

مسکن ملی متری چند؟

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در مرحله پنجم ۲۳ هزار نفر برای واحدهای اقدام ملی در شهرهای تحت مسئولیت اداره کل استان ثبت نام کرده‌اند گفت: تا حدود دو هفته دیگر افراد واجد شرایط مشخص می‌شوند؛ درباره قیمت نیز با توجه به اینکه نرخ مصالح ساختمانی در یک ماه اخیر نوسان چندانی نداشته، قیمت مسکن ملی فعلا همان متری ۳.۷ میلیون تومان است.

راه و مسکن  مسکن ملی متری چند؟

یاسر لک اظهار کرد: به طور کلی در استان تهران، بجز شهرهای جدید ۸۰۰۰ واحد مسکن ملی در دست ساخت است که سایت ۲۰۰۰ واحدی تهرانسر توسط پیمانکار بخش خصوصی احداث می‌شود و فعلا شرایط واگذاری به متقاضیان را ندارد. ۳۵۵۰ واحد نیز راسا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  ساخته می‌شود. احداث ۲۵۰۰ واحد نیز در شهرهای کوچک بر عهده بنیاد مسکن است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در  شهرهای پاکدشت، رباط کریم، شهریار، قرچک، نصیرشهر و اسلامشهر درحال ساخت مسکن ملی است و پروژه‌ها با سرعت مناسبی پیش می‌رود و تا پایان تیرماه به مراحل پایانی فوندانسیون می‌رسیم. مشکل چندانی هم درخصوص تامین منابع مالی نداریم.

معاون اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر ظرفیت خالی برای مسکن ملی استان وجود دارد گفت: در مرحله پنجم فراخوان از متقاضیان واحدهای اقدام ملی در محدوده تحت مسئولیت اداره کل، بجز شهرهای جدید ۲۳ هزار نفر در استان تهران تقاضا داده‌اند. تا کنون ۴۰۰ نفر از این افراد احراز شرایط شده‌اند. ۱۵۰۰ نفر برای پروژه های در حال احداث، ظرفیت خالی داریم که افراد واجد شرایط را به آنها معرفی می‌کنیم.

لک درباره جدیدترین برآورد از قیمت مسکن ملی استان تهران گفت: قراردادها با همان مدل مدنظر ما پیش می‌رود. برآوردی که از قیمت در اردیبهشت داشتیم متری ۳.۷ میلیون تومان بود که با توجه به ثبات قیمت مصالح ساختمانی این نرخ تغییر نکرده است. اگر متقاضیان، آورده را به موقع پرداخت کنند روند مناسب پیشرفت طرحها ادامه می یابد و تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی پروژه‌های فعلی تکمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در شهرهایی که مسئولیت اجرای مسکن ملی به عهده اداره کل است بر اساس استقبال و تقاضای موثر جلو می‌رویم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، حداکثر زمان اعلام اسامی افراد واجد شرایط مرحله پنجم ثبت اقدام ملی را دو هفته آینده دانست و گفت: برای افراد جدید که در سامانه تایید نهایی می شوند پیامک ارسال می شود و سپس به طور اتوماتیک در بانک مسکن برای آنها افتتاح حساب خواهد شد. متقاضیان ظرف دو هفته زمان دارند تا ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز کنند.

لک در پاسخ به این سوال که در صورت نبود متقاضیان ساکن در شهرهای مدنظر چه اقدامی انجام می دهید گفت: در این مرحله اگر در شهرهای ثبت نامی تقاضای کافی از ساکنان نداشته باشیم یا متقاضیان از شروط پنج‌گانه برخوردار نباشند اجازه داریم تا از ساکنان شهر تهران برای شهرهای مدنظر دعوت کنیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص مسکن ملی شهرهای جدید تصریح کرد: در شهرجدید پرند ۲۰ هزار واحد، در پردیس ۱۴ هزار، در هشتگرد ۸۰۰۰ و در ایوانکی ۱۵ هزار واحد در حال اجرا است که مسئولیت آن بر عهده شرکت عمران است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر