|
کدخبر: 173100

حذف برخی از شهرها از طرح مسکن ملی

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با وجود سهیمه زیاد، ثبت نام جدیدی در مسکن ملی استان تهران نداریم.

راه و مسکن حذف برخی از شهرها از طرح مسکن ملی

یاسر لک معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طرح مسکن ملی از دو طریق ثبت نام عمومی و تفاهم‌نامه با تعاونی‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی دنبال می‌شود،گفت: عمده تفاهم‌نامه‌های استان تهران در شهرهای جدید صورت گرفته است.

 معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه از ابتدای نام‌نویسی طرح مسکن ملی، شهرهایی از جمله آبسرد، کیلان یا فیروزکوه در برنامه قرار داشتند که به دلایلی امکان اجرای پروژه مسکن ملی در آنجا فراهم نشد، افزود: هنگامی که ثبت نام صورت گرفت بسیاری از افراد شرایط قانون ساماندهی شامل تاهل، سرپرست خانوار، سبز بودن فرم «ج» و به خصوص سابقه پنج سال سکونت را نداشتند، به طور مثال در نصیرشهر ۵۳ هزار نفر ثبت نام کردند ولی هنگامی که بررسی کردیم فقط ۴۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

 لک یاد آور شد: بسیاری از افرادی که نام نویسی کردند، ساکن تهران بودند که طبیعتا این افراد رد شدند؛ زیرا فقط کسانی می‌توانند برای نصیرشهر تقاضا بدهند که در شهرهای اطراف آنجا مثل رباط کریم سکونت داشته باشند.

او افزود: با حذف این تعداد از متقاضیان بنابراین سعی کرده‌ایم این تعداد از واجدان شرایط را در سایر شهرهای اطراف از جمله دماوند و پاکدشت جایگزین کنیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه فردی که ساکن ورامین است، نمی‌تواند برای مسکن ملی نصیرشهر ثبت نام کند، گفت: اگر این گونه باشد به احتمال زیاد، فرد قصد سرمایه‌گذاری و فروش واحد را دارد که با برنامه اقدام ملی در تناقض است؛ بنابراین با توجه به این شرایط بسیاری افراد که حتی فرم «ج» سبز داشتند به دلیل اشتباه در انتخاب شهر، کنار گذاشته شدند و به آنها مهلت جابه‌جایی داده شد.

لک با اشاره به حذف شهرهایی مثل آبسرد و کیلان از مسکن ملی گفت: در آبسرد ۵۰۰ واحد اقدام ملی در نظر گرفته شد اما در نهایت ۱۱ نفر واجد شرایط شدند.

او با بیان اینکه در کیلان نیز تعداد بسیار اندکی شرایط لازم را داشتند، گفت: برای فیروزکوه ۱۰۰۰ واحد تعیین کردیم ولی استقبال چندانی نشد و فقط ۱۰ نفر پای کار بودند؛ بنابراین تعدادی از متقاضیان سه شهر را به دماوند معرفی کردیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با بیان اینکه ثبت نام مسکن ملی دیگر در استان تهران نداریم، افزود: متقاضیان و واجدان شرایط که در قالب تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده بودند، به این واحدها معرفی خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر