|
کدخبر: 171154

پیش بینی وزیر راه از آینده بازار مسکن

‌وزیر راه وشهرسازی گفت: با بهبود وضعیت شرایط اقتصادی و کاهش نرخ دلار و سکه قیمت مسکن و بازار اجاره هم به سمت آرامش و نزول قیمتی در حرکت است.

راه و مسکن پیش بینی وزیر راه از آینده بازار مسکن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از سفرها در جاده های مختلف بین شهری مربوط به خودروهای شخصی است، گفت: در همین راستا و با توجه به اینکه مدیریت خودروهای شخصی امکان پذیر نیست و همین امر باعث جهش ویروس کرونا می شود در نتیجه ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت سراسری برای تعطیلات عید فطر در نظر گرفته است.

او ادامه داد: بسیاری از جابجایی‌ها از طریق حمل‌ونقل عمومی با توجه به رعایت کامل دستورالعمل‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

اسلامی بیان کرد: در ایام مورد نظر به طور قطع هموطنان برای سفرهای ضروری از حمل‌ونقل عمومی (جاده‌ای، ریلی و هوایی) استفاده می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه فرمانده قرارگاه عملیات مبارزه با کرونا،‌ سفرهای شخصی جاده‌ای در بازه زمانی ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال ممنوع است، افزود: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی، ابلاغیه ستاد ملی کرونا با شدت این ممنوعیت اجرایی خواهد شد.

 اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان گفت: در سامانه جامع املاک و اسکان همه شهروندان ملکف هستند وضعیت سکونت خود را ثبت کنند، این یک الزام برای همه مردم به شمار می رود که باید در مهلت قانونی که تعیین شده شهروندان آن را انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که جریان تولید مسکن در کشور پایدار باشد و با توانمندسازی در فراهم کردن زمین و تسهیلگری جهت اخذ مجوزها، مردم بتوانند در ساخت واحدهای خود روبه جلو حرکت کنند.

وی افزود: همه این موارد در قالب اصلاح آیین نامه ها انجام گرفته است که ۵۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار گرفته و  این برنامه از شرایط پرالتهاب بازار جلوگیری می کند. شواهد نشان می دهد این روند به یک سمت با ثبات تر در حال حرکت است.

 او با اشاره به استقبال مردم از سامانه املاک و اسکان گفت: تبلیغات منفی در مورد این سامانه انجام گرفت و کمپین هایی راه اندازی شد تا مردم در آن ثبت نام نکنند. برای وزارت راه و شهرسازی مهم این است که آمار دقیق ثبتی از وضعیت مسکن داشته باشد تا روند انجام کار با برنامه پایداری همراه باشد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: سالیانه ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز کشور است  و ۲۰۰ هزار واحد روستایی که در مجموع برای ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده است.

 وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تاثیرات این اقدام در بازار مسکن مشخص است، افزود: در حال حاضر این اقدمات در بخش مسکن و اجاره اثر گذار بوده و قیمت ها در بازار مسکن رو به کاهش بوده است.

اسلامی بیان کرد: شرایط بازار مشخص است و تغییراتی که در بحث نرخ طلا و ارز رخ داده به طور ملموسی در بازار مسکن و سایر بازارها نشانه های آن ظهور کرده و ما می توانیم نتایج آن را ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث اجاره و قراردادهای آن هر مستاجری که واحد مسکونی را در سال گذشته اجاره کرده امسال هم می تواند آن را تمدید کند، افزود: قراردادهای اجاره و میزان افزایش آن از ۱۳۹۹ به ۱۴۰۰ در دستور کار است و ستاد ملی مقابله با کرونا در زمان سالگرد تعیین نرخ اجاره بها قیمت آن را اعلام می کند.

او یادآور شد: این شرایط در بخش اجاره تنها مربوط به واحدهای مسکونی است و مشمول واحدهای تجاری نمی شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    تف به صفتتون بی حیاهای بی شرم. پدر مردم زیر پول پیش و اجاره خونه شوست بعد تو وعده سر خرمن میدی؟

ارسال نظر