|
کدخبر: 159921

گرانی کرایه تاکسی و اتوبوس منطقی نیست

نادری، نماینده مردم تهران در مجلس افزایش ۳۵ و ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را غیرمنطقی دانست و گفت: در سالی که بیشترین فشارهای اقتصادی به طبقات ضعیف و متوسط جامعه وارد شده مصوبات این چنینی غیرقابل قبول است و باید در آنها تجدیدنظر شود.

راه و مسکن گرانی کرایه تاکسی و اتوبوس منطقی نیست

احمد نادری با تاکید بر اینکه افزایش ۳۵ و ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به هیچ وجه معقول و منطقی نیست، گفت: هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل‌ونقل عمومی باید با شیب ملایم انجام شود؛ متاسفانه افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس بدون کار کارشناسی انجام شده و وضعیت معیشتی طبقات ضعیف و متوسطی که به طور مداوم از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی را معقول دانست و افزود: افزایش ۲۵ درصدی بلیت مترو و اتوبوس هم ناعادلانه است؛ افزایش کرایه‌ها باید با شیب ملایم و کندتر باشد تا موجبات نارضایتی شهروندان و کاهش استفاده آنها از حمل‌ونقل عمومی را در پی نداشته باشد.

وی با یادآوری اینکه اولویت شورای شهر باید توجه به دغدغه‌های مسافران مترو باشد نه صنعتی که با روش‌های دیگر می‌توان از آن حمایت کرد، ادامه داد: بحث مترو با تاکسی متفاوت است در واقع مترو امری حاکمیتی است که یارانه‌هایی به آن داده می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرد اما در مورد تاکسی به این شکل نیست بنابراین افزایش ۲۵ درصدی بلیت غیرمنطقی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: در سالی که بیشترین فشارهای اقتصادی بر مردم عادی و طبقات محروم و متوسط وارد شده مصوباتی این چنینی غیرقابل قبول است و باید در آنها تجدیدنظر شود زیرا باعث فشار مضاعف به مردم خواهد شد و نارضایتی عمومی را افزایش می‌دهد.

ضرورت ارائه وام‌های کم‌بهره و بسته‌های معیشتی به رانندگان تاکسی

نادری با تاکید بر ضرورت افزایش حمایت‌ها از رانندگان تاکسی، تصریح کرد: حمایت از رانندگان باید در قالب ارائه وام‌های کم بهره و بسته‌های معیشتی انجام شود و به گونه‌ای نباشد که به بهانه حمایت از آنها فشارها را بر مردم افزایش دهیم.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر فعالیت رانندگان تاکسی، گفت: متاسفانه شاهد نظارت مناسبی بر عملکرد رانندگان نیستیم و برخی رانندگان مبالغی بیش از نرخ مصوب از مسافران اخذ کرده و از تاکسی متر هم استفاده نمی‌کنند بنابراین به صورت جدی می‌طلبد نظارت‌ها بر فعالیت رانندگان تاکسی افزایش یابد و با متخلفان برخورد شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر