|
کدخبر: 159740

خانه‌ ۳ میلیاردی کجای تهران پیدا می شود؟ + جدول

با افزایش نرخ مسکن، روز به روز توان افراد برای خرید واحد مسکونی کاهش می‌یابد و به گفته کارشناسان مشاور املاک، غالب واحدهایی که طی ماه‌های اخیر معامله شده است، واحدهایی بوده که مالک قصد خرید واحدی بزرگ‌تر داشته است و یا هدف از خرید سرمایه‌گذاری بوده است؛

راه و مسکن خانه‌ ۳ میلیاردی کجای تهران پیدا می شود؟ + جدول

اگر متوسط نرخ مسکن در تهران را ملاک قرار دهیم، با بودجه‌ ۳میلیارد تومانی می‌توان واحدی تقریبا ۱۰۰متری خریداری کرد که این متراژ باتوجه به متوسط نرخ مسکن در محله‌ای که قصد خرید ملک دارید متغیر خواهد بود.

در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات برخی از واحدهای ۳میلیارد تومانی که طی بهمن ماه امسال در تهران انجام شده است خواهیم پرداخت.

 لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

صادقیه محله‌ای در منطقه۵ شهرداری تهران است؛ متوسط نرخ مسکن در این محله تقریبا از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر بوده و گاه قیمت‌های بسیار نجومی نیز برای واحدهای این محله اعلام می‌شود؛ یک خانه ۸۲متری و ۲۲سال ساخت در این محله با نرخ ۳۶میلیون و ۴۳۸هزار تومان در هر متر مربع معامله شد؛ واحدی ۷۶متری و ۷سال ساخت در جنت آباد نیز با نرخ ۴۳میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

قیمت مسکن جهت معامله یک واحد آپارتمان ۷۵متری و ۲۵سال ساخت در طرشت ۲میلیارد و ۶۱۵میلیون تومان بوده است؛ واحدی ۶۷متری و ۳۲سال ساخت در میدان ولیعصر نیز متری ۳۱میلیون و ۳۴۳هزار تومان معامله شد.

تهرانپارس یک محله در شرق تهران و منطقه۴ شهرداری است؛ جهت معامله یک خانه ۶۶متری و ۱۰سال ساخت در این محله ۳۱میلیون و ۳۳۰هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد؛ نرخ واحدی ۱۰۹متری و ۲سال ساخت در محله کارون جنوبی نیز ۲میلیارد و ۶۳۷میلیون تومان بوده است.

فاطمی محله‌ای در مرکز تهران است؛ نرخ مسکن در محله‌های مرکزی به طور کل از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر است که سن بنا، مواد به کار رفته در ساختمان و... نیز در تعیین نرخ نقش دارد؛ یک خانه ۷۵متری و ۹ساله در فاطمی با نرخ ۴۳میلیون تومان در هر متر مربع فروخته شد.

جدول_قیمت_آپارتمان_های_۳_میلیاردی

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها