|
کدخبر: 158533

مالزی تاکسی هوایی راه اندازی می کند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرآسیا اعلام کرد که با وجود یک سال سخت برای صنعت حمل‌ونقل هوایی و مسافرتی طی بحران کرونا، این شرکت مالزیایی در حال راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی است.

راه و مسکن مالزی تاکسی هوایی راه اندازی می کند

تونی فرناندس، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرآسیا اعلام کرد که با وجود یک سال سخت برای صنعت حمل‌ونقل هوایی و مسافرتی طی بحران کرونا، این شرکت مالزیایی در حال راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی است.

فرناندس روز شنبه در نشست مجازی مجمع اقتصادی جوانان ۲۰۲۱ اعلام کرد که "تاکسی‌های پرنده" قرار است حدود یک سال و نیم آینده مسافران را جابه‌جا کنند. این تاکسی‌ها یک خلبان و چهار صندلی خواهند داشت و گفته می‌شود نیروی محرکه آنان کواد کوپتر باشد.

فرناندس گفت: درحال‌حاضر، تیم ما در حال کار بر روی راه‌اندازی این سرویس توسط ایرآسیا است.

این مقام مالزیایی در ادامه تأکید کرد شرکت هواپیمایی ایرآسیا از بحران ویروس کرونا که خسارات بزرگی را وارد کرده، به عنوان فرصتی برای متنوع کردن تجارت خود استفاده کرده است.

علاوه بر برنامه‌ریزی برای شروع سرویس رزرو پرواز از طریق برنامه‌های تلفن همراه از ماه آینده، ایرآسیا می‌خواهد نخستین سرویس تحویل هواپیماهای بدون سرنشین شهری مالزی را راه‌اندازی کند.

این پروژه که با مشارکت مرکز خلاقیت و نوآوری جهانی مالزی تهیه شده است قرار است عملیات تجاری را تا پایان سال آغاز کند.

مدیرعامل ایرآسیا هنگام انتشار تصویر و فیلم از هواپیمای بدون سرنشین، در اینستاگرام گفت: این ایده ۳ هفته پیش مطرح شد و اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر