|
کدخبر: 155066

تکلیف پروازهای کیش و قشم روشن شد

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تابع تصمیمات و ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و بر این اساس فعلا تا ۲۰ اسفند ماه پروازهای انگلستان ممنوع شده اما تصمیمی تا کنون برای محدودیت پروازهای کیش و قشم گرفته نشده است.

راه و مسکن تکلیف پروازهای کیش و قشم روشن شد

ابولقاسم جلالی درباره آخرین وضعیت برخی از پروازهای خارجی و داخلی اظهار کرد: ممنوعیت پروازهای انگلستان بر اساس مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعلا تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد و تا هر زمانی که این وزارت خانه بگوید این ممنوعیت ادامه خواهد داشت. البته رصد و ارزیابی‌های مستمری از وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تا کنون بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن در این کشور تزریق شده است و اگر به همین میزان در انگلستان واکسن زده شود، مسئله کرونا در آنجا تقریبا حل خواهد شد و درحال‌حاضر نیز وضعیت ابتلاء در انگلستان بهبود پیدا کرده است اما تا هر زمانی که مسئولان بهداشتی کشور بخواهند ممنوعیت پروازهای انگلیس ادامه خواهد داشت.

تصمیمی برای محدودیت پروازهای کیش و قشم گرفته نشده است

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به هجوم مردم به مناطقی مانند کیش و قشم که نگرانی‌های بسیاری هم به وجود آورده است، آیا این پروازها محدود نشده اند؟ گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای محدود یا ممنوع شدن پروازهای کیش و قشم اتخاذ نشده است و اگر ستاد مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیمی در این رابطه بگیرند مسلما آن را اجرایی خواهیم کرد.

جلالی درباره اینکه چرا تاکنون این پروازها محدود نشده‌اند گفت: از آنجا که همه پروتکل‌های بهداشتی در پروازهای داخلی رعایت می‌شود و مسافران پذیرش شده از فیلترهای متعددی مانند سامانه ماسک عبور می‌کنند مشکلی در این پروازها وجود ندارد و فعلا پروتکل‌هایی برای سفرهای زمینی به این مقاصد تدوین شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر