|
کدخبر: 152678

پرواز لندن به تهران کی برقرار می شود؟

اوایل دی ماه بود که خبرهایی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه نخستین مورد از ابتلای کرونا ویروس نوع انگلیسی در برخی کشورها مشاهده شده است و به همین سبب حرکت قطارها و هواپیماهای از کشورهایی مانند بلژیک و هلند به انگلستان لغو شده است.

راه و مسکن پرواز لندن به تهران کی برقرار می شود؟

با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعیین ضوابط بهداشتی و مراقبتی برای مسافران ورودی از کشورهای پرخطر، باید دید آیا پروازهای مسافری از ایران به مقاصدی مانند انگلستان دوباره از سر گرفته خواهد شد؟

اوایل دی ماه بود که خبرهایی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه نخستین مورد از ابتلای کرونا ویروس نوع انگلیسی در برخی کشورها مشاهده شده است و به همین سبب حرکت قطارها و هواپیماهای از کشورهایی مانند بلژیک و هلند به انگلستان لغو شده است.

شهرام آدم‌نژاد - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - در این باره گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده جدید در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در انگلستان، به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف جلوگیری از انتقال بیماری و تلاش برای حفظ سلامت مردم پروازهای بین تهران و مقاصد کشور انگلستان به مدت دو هفته تعلیق می‌شود.

البته این ممنوعیت تا امروز ادامه پیدا کرده و به صورت مستمر تمدید شده است و تا پایان بهمن ماه تمدید شده است اما پنجشنبه هفته جاری قرار است پروازی فوق العاده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه، مسافران ایرانی را از انگلستان به کشور بازگرداند.

و از سوی دیگر در جلسه ۵۵ ستاد ملی مدیریت کرونا تعیین ضوابط بهداشتی و مراقبتی برای مسافران ورودی از کشورهای پرخطر به تصویب رسیده است.

در این مصوبه آمده است " با توجه به اینکه تعدادی از ایرانیان مقیم انگلستان درخواست بازگشت به کشور را داشته و با مراجعه به دفاتر نمایندگی به صورت مستمر خواستار تعیین تکلیف هستند، با عنایت به جهش ویروس در آن کشور و کشورهای پرخطر و نگرانی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه مقرر شد ضوابط و شرایط بازگشت این افراد از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و از طریق قرارگاه عملیاتی ابلاغ و با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه و راه و شهرسازی شرایط بازگشت آنها مهیا شود. "

بنابراین آیا تغییر و تحولاتی در ممنوعیت‌های پروازی به مقاصد پرخطری مانند انگلستان و ژاپن ایجاد خواهد شد یا آنکه همچنان این ممنوعیت تمدید خواهد شد و ادامه می‌یابد اما پروازهای فوق‌العاده بیشتری در این مسیرهای پروازی حرکت خواهند کرد.

البته با توجه به شکننده بودن شیوع ویروس کرونا در کشور و شناسایی شدن چندین مورد کرونای انگلیسی باید دید دقت لازم برای انجام پروازهای مسافری در مقاصد پرخطری مانند انگلستان صورت می‌گیرد و هشدارهای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدی گرفته می‌شود؟

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها