|
کدخبر: 152353

کاهش قیمت خانه در جنوب تهران + جدول

بازار مسکن از ابتدای امسال با جولان برخی فروشندگان مواجه بود؛ به این ترتیب که افزایش افسارگسیخته نرخ مسکن باعث تغییرات قیمتی برخی فایل‌های عرضه شده از سوی فروشندگان شده بود. یعنی تغییرات قیمتی در جهت افزایش نرخ بود.

راه و مسکن کاهش قیمت خانه در جنوب تهران + جدول

بازار فروش مسکن به طور کلی در هفته‌های گذشته داغ‌تر از بازار خرید شده، به عبارتی فروشنده‌ها، فروشنده‌تر شدند.

بازار خرید و فروش مسکن طی ۳ ماه گذشته بعد از انتخابات امریکا با تغییراتی در مناطق مختلف مواجه شده است.

بازار مسکن از ابتدای امسال با جولان برخی فروشندگان مواجه بود؛ به این ترتیب که افزایش افسارگسیخته نرخ مسکن باعث تغییرات قیمتی برخی فایل‌های عرضه شده از سوی فروشندگان شده بود. یعنی تغییرات قیمتی در جهت افزایش نرخ بود.

اما طی سه ماه گذشته که بازار مسکن بر اساس گزارش‌های رسمی بانک مرکزی با تثبیت قیمتی مواجه شده، واکنش خریداران و فروشندگان در بازار مسکن هم تغییر کرده به گونه‌ای که درحال‌حاضر این خریداران هستند که عقب نشینی کردند.

گزارشات میدانی حاکی از آن است که در این مقطع از زمان برخی فروشندگان با ارائه تخفیف هایی در قیمت‌های پیشنهادی خود در جست‌وجوی خریدار هستند.

قیمت_مسکن

در عین حال بررسی بازار خرید و فروش در مناطق نیمه جنوبی پایتخت از افت نرخ در این مناطق حکایت دارد. برخی بنگاه‌ها معاملاتی قدیمی در محلات مختلف مناطق جنوبی تهران در گفت‌وگو با اقتصادنیوز بر این باورند بازار مسکن طی دو ماه گذشته با کاهش نرخ مواجه بوده و خریداران در بازار با امید به تدوام کاهش قیمت‌ها تمایلی به خرید ندارند.

به گفته یکی از مشاوران املاک در این منطقه فروشندگان واقعی برای فروش املاک در این مدت تا متری یک تا دو میلیون تومان هم عقب نشینی قیمتی داشته‌اند. به طور مثال یک آپارتمان ۵۰متری در محله نواب که حدود ۸۰۰ میلیون برای فروش گذاشته شده بود. درحال‌حاضر به نرخ ۶۰۰ میلیون تومان هم حاضر به فروش است اما همچنان خریداران مردد هستند و نمی‌تواند برای خرید قطعی به نتیجه برسند.

بررسی رشد نرخ مسکن در مناطق مختلف نشان می‌دهد منطقه ۱۱ با ۵.۶۹ درصد کاهش نرخ در جایگاه اول کاهش نرخ قرار دارد. در نخستین ماه زمستان منطقه ۱۴ معادل ۴.۲ درصد کاهش نرخ داشت که پس از منطقه ۱۱ بیشترین افت به حساب می‌آید. این منطقه در همسایگی جنوب شرق تهران است.

کاهش نرخ مسکن در دی ماه نسبت به ماه گذشته در ۸ منطقه اتفاق افتاده است. مناطق ۱۱، ۱۴ و ۱۹ مناطق جنوب و جنوب شرقی هستند که در لیست مناطقی قرار گرفته‌اند که زمستان را با ریزش نرخ آغاز کرده‌اند.

مسکن1

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر