|
کدخبر: 150119

قیمت آپارتمان های زیر ۱۰۰ متر در تهران + جدول

راه و مسکن قیمت آپارتمان های زیر ۱۰۰ متر در تهران + جدول

بررسی آمار خانوارهایی که به قصد تبدیل به احسن مسکن محل سکونت خود وارد بازار شده و اقدام به خرید آپارتمان کرده‌اند، نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته متراژ واحدهای مسکونی خریداری‌شده از سوی این افراد در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.

معاملات واحدهای مسکونی در سمت تقاضای خانه‌دومی یا خانه‌چندمی با تغییراتی نسبت به گذشته همراه شده است. در گذشته بخش قابل توجهی از معاملات واحدهای مسکونی مربوط به تقاضای تبدیل به احسن مسکن در بازار واحدهای مسکونی با متراژ بیش از ۱۰۰ مترمربع انجام می‌شد و افراد خانه‌دومی یا خانه‌چندمی معمولا واحدهای مسکونی با مساحت بیشتر از ۱۱۰ مترمربع را برای تعویض با ملک خود که مساحتی زیر ۱۰۰ مترمربع داشت، انتخاب می‌کردند.

هم‌اکنون اما این الگو در بسیاری از معاملات تغییر کرده است و بسیاری از خانوارهایی که در ماه‌های گذشته اقدام به تبدیل به احسن آپارتمان خود کرده‌اند واحدهایی در محدوده ۱۰۰ مترمربع و حتی کمتر را برای خریداری و تعویض با مسکن خود انتخاب کرده‌اند.

علت این موضوع به افزایش شکاف بین قدرت خرید خانوارها و نرخ مسکن مربوط می‌شود که هزینه تبدیل به احسن مسکن را برای خانوارها افزایش داده است.

هرچند هم‌اکنون فشار جهش نرخ مسکن بر خانه‌اولی‌ها بیش از متقاضیان تبدیل به احسن است، اما این گروه از متقاضیان نیز به‌دلیل افزایش نرخ مسکن برای افزودن هر مترمربع به مساحت واحدهای مسکونی خود، ناچار به تقبل هزینه بیشتری در مقایسه با گذشته هستند.

بنابراین این گروه از افراد نیز برای جبران افزایش هزینه تبدیل به احسن مسکن ناچار هستند واحدهای با مساحت کمتر را برای خرید و جابه‌جایی انتخاب کنند. یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در این گروه از معاملات افزایش عمربنای واحدهای مسکونی است که در معاملات تبدیل به احسن مسکن در مقایسه با این نوع از معاملات خرید آپارتمان در گذشته، هم‌اکنون به چشم می‌خورد.

جدول

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر