|
کدخبر: 151944

افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر

اسلامی گفت: تعهد داشتیم مسکن مهر را به اتمام برسانیم و به شکر خدا تعداد بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل شده است و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر به مردم تحویل می‌شود.

راه و مسکن افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی با اعلام افتتاح ۴۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی جدید در کشور، گفت: تا سه هفته آینده ۵۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی در بخش عمران و مسکن افتتاح خواهد شد که ارزش آنها به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

«محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مسکن گفت: در حوزه مسکن توانستیم با اقدامات و سیاست‌های خود رویه‌ای را پایه‌گذاری کنیم تا آرامش در حوزه بازار مسکن اتفاق افتد و برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضا سیاست‌گذاری کردیم.

وی گفت: تعهد داشتیم مسکن مهر را به اتمام برسانیم و به شکر خدا تعداد بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل شده است و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر به مردم تحویل می‌شود.

به گفته اسلامی باقی مانده مسکن مهر به ۳۹ هزار واحد می‌رسد که به زودی تمام شده و پرونده مسکن مهر بسته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا سه هفته آینده ۵۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی در بخش عمران و مسکن در کشور افتتاح خواهد شد که حدود ۱۰ هزار میلیارد... د. ارزش این پروژه‌ها است.

وی گفت: مهم‌ترین پروژه مربوط به آزادراه جنوبی تهران به اسم آزادراه غدیر است که یکی از پروژه‌های موثر و با کیفیت در بحث محیط‌زیست و صرفه جویی در زمان است که از آیبک تا چرمشهر را متصل و گره ترافیکی بزرگی را در سفر برای مردمی که از اتوبان تهران -کرج -قزوین استفاده می‌کنند باز خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین مدت ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد.

ارزش روز آزادراه غدیر که ساخت آن از اسفندماه ۹۴ آغاز شده، سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن توسط قرارگاه و ۳۰ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران(غدیر) در ۱۶۰ کیلومتر از محدوده صنعتی آبیک در آزاد راه کرج- قزوین آغاز شده و پس از عبور از نظرآباد، هشتگرد و اشتهارد، آزاد راه تهران- ساوه را قطع می‌کند و در نهایت به شهرک صنعتی چرم‌شهر در آزاد راه قم- گرمسار متصل شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر