|
کدخبر: 140630

قیمت آپارتمان‌ های ۸۰ متری در تهران + جدول

گزارش پیش رو به بررسی نرخ آپارتمان‌های ۸۰متری که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده‌است، می‌پردازد.

راه و مسکن قیمت آپارتمان‌ های ۸۰ متری در تهران + جدول

برای تعیین نرخ مسکن، عوامل زیادی چون متراژ، سن بنا، محله، جهت ملک و... نقش دارد؛ اما محله‌ای که ساختمان در آن قرار دارد، پیش از سایر موارد اهمیت دارد؛ بنابراین برای اطلاع از نرخ آپارتمان‌های ۸۰متری نیز در ابتدا باید از متوسط نرخ مسکن در آن محله اطلاع داشت. غالب آپارتمان‌های ۸۰متری که طی یک ماه اخیر معامله شده است، در مناطق شرقی و غربی تهران قرار دارد. در شمال تهران آپارتمان‌ های زیادی به چشم نمی‌خورد که با این متراژ به فروش رفته باشد.

قیمت آپارتمان ۸۰ متری

یکی از آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر با متراژ حدودا ۸۰متری به فروش رفته است، واحدی ۷۵متری و ۳۰سال ساخت در دریان نو بود؛ این خانه متری ۲۲میلیون و در مجموع یک میلیارد و ۶۶۰میلیون تومان معامله شد. ارامنه از محله‌های منطقه۷ تهران است که نرخ آپارتمان در آن به متوسط نرخ مسکن در تهران نزدیک است. یک واحد آپارتمان ۸۶متری و ۵سال ساخت در این محله متری ۲۳میلیون و ۳۵۱هزار تومان به فروش رفت.

تهران‌پارس از محله‌های شرقی تهران، با بازه گسترده قیمتی است؛ نرخ مسکن در این محله تنوع زیادی دارد و می‌توان واحدهایی با نرخ و متراژهای متنوع در آن یافت. یک خانه ۸۳متری و ۱۵سال ساخت در تهرانپارس متری ۲۶میلیون و ۸۱۷هزار تومان معامله شد.

جوادیه یکی از محله‌های قدیمی در جنوب تهران محسوب می‌شود؛ نرخ مسکن در جوادیه تقریبا از متوسط نرخ مسکن در تهران، پایین‌تر است و طی یک ماه گذشته قرارداد خرید آپارتمانی ۸۰متری و نوساز در جوادیه با نرخ ۱۵میلیون تومان به ازای هر متر مربع، امضا شد.

زاهد گیلانی از محله‌های منطقه۱۳ تهران در مجاورت خیابان پیروزی است. برای خرید یک واحد آپارتمان ۸۱متری و ۵سال ساخت در محله زاهد گیلانی یک میلیارد و ۶۹۰میلیون تومان و یا به عبارتی ۲۰میلیون و ۷۴۱هزار تومان برای هر متر مربع پرداخت شده است.

دروازه شمیران در مرکز تهران و منطقه۱۲ شهرداری واقع شده است و از محله‌های قدیمی و تاریخی تهران به حساب می‌آید. نرخ مسکن برای واحدی ۸۰متری و ۲۹سال ساخت در این محله، ۱۴میلیون و ۹۷۷هزار تومان در هر متر مربع و مجموعا یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بود.

قیمت مسکن در نارمک از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر است؛ البته واحدهای ارزان‌تر نیز در این محله معامله می‌شود که علت آن شرایط فروشنده، سن بنا و سایر عوامل است. یک واحد آپارتمان ۸۳متری و ۶سال ساخت در محله نارمک متری ۲۹میلیون و ۹۶۸هزار تومان معامله شد.

محله ستارخان در منطقه۲ شهرداری تهران واقع شده است و نرخ مسکن در آن از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر است؛ اما واحدهای ارزان‌تر هم در بین معاملات آن دیده می‌شود؛ مثلا یک خانه ۷۵متری و ۲۴سال ساخت در پل ستارخان متری ۲۵میلیون و ۸۱۰هزار تومان به فروش رفت.

قیمت مسکن برای واحدی ۷۴متری و ۲۳سال ساخت در گرگان، متری ۱۹میلیون و ۲۵۴هزار تومان، برای واحدی ۷۹متری و نوساز در سلیمانی تیموری متری ۲۴میلیون و ۱۳۶هزار تومان و یک خانه ۸۴متری و نوساز در جی نیز متری ۱۳میلیون و ۶۳۰هزار تومان بود.

شهرآرا از محله‌های منطقه۲ تهران است و نرخ مسکن در آن کمی بالاتر از متوسط نرخ مسکن در تهران است. واحدی ۷۸متری و ۴سال ساخت در شهرآرا متری ۴۲میلیون و ۹۲۸هزار تومان فروخته شد.

برای خرید یک واحد آپارتمان ۷۸متری و ۱۳سال ساخت در پونک متری ۴۳میلیون و ۷۳۲هزار تومان و همچنین جهت معامله خانه‌ای ۸۳متری و ۱۱سال ساخت در محله بی‌سیم متری ۱۰میلیون و ۴۷۹هزار تومان هزینه پرداخت شده است.

لازم به ذکر است؛ قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر است و واحدهایی با قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر نیز ممکن است در هر یک از این محله‌ها به فروش رفته باشد.

قیمت-آپارتمان-۸۰-متری

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها